Geweldig weerzien in Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Geweldig weerzien in Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Geweldig weerzien in Santa Rosa

Blijf op de hoogte en volg

15 Februari 2014 | Dominicaanse Republiek, Baní

Beste allemaal,

Na een goede vlucht ben ik sinds vrijdag in DR. De eerste nacht heb ik doorgebracht bij Ricardo en zijn vrouw Rosa en dat was geweldig.

Hen heb ik in 2012 ontmoet bij een wegrestaurant en zijn ook christen en hebben mij gezegd dat ik welkom was in hun huis. Zij wonen in een huis, dat eigendom is van een zendingsechtpaar uit Spanje en zij mogern er gratis wonen. Hele lieve mensen die mij gastvrij hebben ontvangen in hun huis, wat een zegen!!

Vrijdag heeft Ricardo mij naar het busstation gebracht en ben ik naar Santo Domingo gereist. Onderweg gaf een lieve dame mij in de bus mij een beker heerlijik druivensap. Elke keer weer ben ik verrast door de mensen van dit bijzondere eiland, die iets speciaals hebben, wat ik in NL niet vindtñ gastvrijheid, delen met de ander, omzien naar elkaar, en dat niet alleen met je vrienden, maar ook met onbekenden.

In Santa Rosa was het weerzien met iedereen fantastisch. Eerst met Sol de moeder van Elen Kelly en in haar kleine huisje mocht ik bij haar eten. Ze had heerlijke kip met rijst gekookt voor mij en Esdras at ook mee. Zo heerlijk om elkaar weer te zien.

´s Middags even Elen gegroet die aan het lesgeven was op school en daarna met Herman en Esdras op pad naar de stad om inkopen te doen.
We zijn een stapelbed wezen kopen als voorbereiding op de groep die hier in de zomer komt, zodat de deelnemers een goed slaapplek hebben en nu kan Esdras het bed alvast gebruiken voor zendingelingen zoals Herman die langskomen.

Daarna naar mijn eigen gastgezin en na het avondeten spelletje memorie gedaan met de kinderen en de buurkinderen. En vervolgens wilde ikweer op pad om nog andere vrienden te ontmoeten, zoals Yeni.

Het voelt heel goed om hier weer te zijn!

Hartelijke groeten vanuit tropisch warm Bani.

Karin

  • 15 Februari 2014 - 19:45

    Gerda:

    Het is ook echt "jouw thuis" geworden zo langzamerhand he?Wat zullen ze blij zijn om je weer te zien...(ook de kinderen!)Hopelijk ga je straks weer een ongekende tijd tegemoet en beleven ook zij( en jij natuurlijk ook!) daar een onvergetelijk avontuur!
    Hartelijke groeten en een fijne tijd en een goede terugreis!!

  • 15 Februari 2014 - 20:45

    Pieter Van Der Tang:

    Hoi Karin, leuk om te lezen dat je er weer bent en zo gastvrij onthaald wordt.
    Geniet er van.Groetjes vanuit stormachtig Nederland

  • 15 Februari 2014 - 21:38

    Adriana:

    Iedere keer weer bijzonder....jou zo te kunnen volgen. Zie het allemaal voor mij. Super fijne tijd...en succes met alle voorbereidingen.

  • 15 Februari 2014 - 23:40

    Nellie:

    Hoi Karin,
    wat fijn dat je weer in je tweede thuisland bent!
    dank voor alle groeten..
    nog een hele fijne tijd gewenst.
    liefs,

  • 16 Februari 2014 - 09:57

    Wilma:

    He Karin, wat heerlijk voor je zeg weer daar te zij waar je je toch wel heel thuis voelt. Geniet maar heerlijkvan iedereen en vooral veel groeten aan een ieder en een extra knuffel aan keila als je haar ziet! Een mooie gezegende tijd met elkaar! Lieve groet, wilma

  • 17 Februari 2014 - 10:23

    Martha:

    Hola Karin,
    Disfruta de lo que el Señor te quiere dar para que tú puedas compartirlo con los dominicanos.
    muchas bendiciones, Martha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Baní

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 188711

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: