Super leuk - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Super leuk - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Super leuk

Blijf op de hoogte en volg

17 Februari 2014 | Dominicaanse Republiek, Baní

Hallo allemaal,

Het is super leuk! Ik geniet enorm. En ook heel nuttig!

Met het geld dat nog over is van de kerstgiften gaan we de 2e toilet repareren en dat is heel hard nodig, Ze hebben alles er uitgeloopt omdat het steeds verstopt zat bij de afvoer. NU zijn er nieuwe buizen aangebracht en het is nu een bouwput Geld ontbrak om het af te maken.

In het jeugdcenrum heb ik vandaag met Elen en Edras gekeken en gepraat over de plannen Ze gaan er een kinderdagverblijf starten en willen zo moeders de kans geven overdag te gaan werken. Er zijn al aanmeldingen en 2 jonge dames uit de wijk en een kokkin en een schoonmaakster zullen er gaan werken. Voor de inrichting is nog wel het een en ander nodig.!

Op de school zitten nu bijna 150 kinderen, weer meer als vorig jaar en ik heb genoten om de kinderen te zien in de vier verschillende klassen. Als ik in de zomer er ben is het altijd vakantie en nu heb ik de school in bedrijf gezien en het loopt beter als een paar jaar geleden. Veel meer orde!

Zondag ben ik om 7 uur s morgens met de brommer midden door de de afgelegen weilanden en langs boederijen naar het strand gereden samen met Nina en anderen van haar kerk om een doopdienst mee te maken. Enorm indrukwekkend. Ik heb enorm genoten, eerst al van de prachtige rit
en daarna van de prachtige zon die scheen met stralen die op de zee straalden op een speciale manier. En zo mooi omdat het dopen zo bijbels ging, met Edras in witte kleren en al zingend liep de dopeling het water in naar Esdras toe en toen de onderdompeling. Indrukwekkend.

Ik heb ook veel tijd om mensen echt te spreken, en dat ik heel fijn. Ik ben bij Julio, een blinde jongen en zijn vrouw geweest. Ik ben zo dankbaar dat ik hen de kleding kon geven die mijn neefjes gedragen hebben en dat is heel speciaal.

Zo nu a ik 3d kaarten maken bij de familie die ik ook als mijn familie beschouw en die wonen in Boca Canasta een andere wijk, en waar ik in 2001 zes maanden heb gewoond.

Hartelijke groeten,

Karin



  • 17 Februari 2014 - 23:05

    Nellie:

    Hoi Karin,
    ik leef helemaal mee en zie het allemaal voor me.
    mooi en fijn om je 'familie' weer te zien en spreken.
    nog een fijne tijd gewenst.
    liefs uit IJsselstein.

  • 18 Februari 2014 - 07:45

    Hugo Verkade:

    Beste Karin

    Je bent er weer druk mee en je voel je weer helemaal "thuis" zo te lezen en dat kan ik mij ook wel voorstellen.
    Wij wensen je veel plezier met al je activiteiten en het ga je goed.
    Geniet er lekker van en nog een fijne tijd toegewenst.

    Hartelijke groet,
    Hugo

  • 18 Februari 2014 - 19:38

    Klaas-Jan & Petra:

    Fijn dat je zo mag genieten! Nog een veel mooie momenten toegewenst en groeten uit Eindhoven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Baní

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 188423

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: