In Punta Cana - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu In Punta Cana - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

In Punta Cana

Blijf op de hoogte en volg

22 Februari 2014 | Dominicaanse Republiek, Baní

Beste allemaal,

Vandaag ben ik terug gereist van Bani naar Punta Cana. Bij het gastgezin waar ik verbleef gaat het niet zo goed met het jongste meisje Jael. Zij heeft een chemische schoonmaakmiddel gedronken, dat in een joghurt beker zat. Vandaag is zij geopereerd en is nu in Santo Domingo Ze zal een aantal maanden niet kunnen eten via de normale manier maar alleen via een infuus.
Van binnen is ik vermoed in de slokdarm alles verkeefd. Het is lastig om medische dingen goed te begrijpen omdat ik niet alle woorden ken in het Spaans.

Ik heb een heerlijke tijd gehad in Santo Rosa en veel kunnen doen ter voorbereiding op de projecten. Alle gastgezinnen bezohct en foto´s gemaakt en ook weer geraakt door de simpele dingen die ontbreken zoals goed sanitair. Veel mensen hebben geen stromend water in hun huis.

Genoeg dingen weer gezien die ik wil verbeteren en met hulp van jullie kan het!

Gisteren ben ik met Yeni en Yerfeny In Azua geweest op de basis van Jeugd met een Opdracht. Het was erg leuk om het werk van Herman te bezoeken en alles te zien, waar hij woont en werkt. Het is een groot kampement met 2 gebouwen, een veel leuke zitplekken onder de palmbomen in de schaduw. In de middag zijn we naar de kerk van Herman gereden, met Herman als chauffeur. In de chr. school van de kerk heb ik 3D kaarten gemaakt met een aantal jongeren. Erg leuk, en de meiden vonden het ook heel leuk. Ik ga nu per post meer materiaal opsturen.

Het lijkt of ik al heel lang weg ben uit NL en ik denk totaal niet aan de dingen in NL. Elke dag is vol van activiteiten en zoveel mensen die ik ontmoet. Ik ben ook naar de manicure en pedicure geweest, heerlijk nu heb ik gedecoreerde nagels met palmtakjes.

Verder heeft het 13 jarige meisje Charolin een baby gekregen, een meisje.

Morgen ga ik naar het prachtige strand van Punta Cana en in de middag ga ik naar een arme wijk, dichtbij de vuilnisbelt, waar de mensen leven van vuilnis sorteren. Ik ga daar ook 3D kaarten maken en ´s mniddags is er eenn verjaardagsfeest van een meisje die 15 jaar wordt en dat is hier altijd een echt feest!

Zondag nog naar de baptistenkerk en daarna reis ik terug naar NL.

Hartelijke groeten,

Karn

Ps en dank voor al jullie berichtjes

  • 22 Februari 2014 - 08:01

    Itie:

    Bijzonder wat je allemaal meemaakt Karin, een fijne tijd nog, geniet er maar goed van!

  • 22 Februari 2014 - 08:06

    Aletta:

    Hoi Karin, wat heerlijk dat je daar weer mag vertoeven!
    Mocht je Rosa en Ricardo nog zien, wil je ze dan een knuffel geven van ons.
    IK was helemaal in de veronderstelling dat je pas in mei naar hen toeging, anders hadden we iets mee kunnen geven.

    Maar het zit 'um gelukkig niet in de cadeautjes.
    Doe ze heel veel liefs wensen als je er nog komt en jij nog heel veel zegen , warmte, genot van al het schoon ect.... toegewenst.

  • 22 Februari 2014 - 10:23

    Mario:

    Fijn wat je allemaal voor mensen kan betekenen. Wens je een fiijne terugreis naar NL

  • 22 Februari 2014 - 14:20

    Joke:

    Lieve Karin,

    Fijn dat je zo geniet, breng al het goede weer mee naar Hilversum, zo kunnen wij hier misschien ook de verbinding maken!
    Liefs voor alle bekende, Joke

  • 23 Februari 2014 - 11:27

    Wilma:

    He Karin,

    Wat heb jij weer veel meegemaakt zeg. Ik zou me zo voor kunnen stellen dat deze ervaring voor een paar weken is ipv een week. fijn om te lezen dat je weer heel actief kunt zijnin santa rosa maar ook in andere plekken. Mooi!!! Karin een hele goede en gezegende terugreis toegewenst. lieve groet,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Baní

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 188413

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: