Bouwen in Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Bouwen in Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Bouwen in Santa Rosa

19 Juni 2014 | Dominicaanse Republiek, Baní

Lieve allemaal,

Het is een druk programma sinds we maandag met bouwen zijn begonnen. Het is enorm heet, voelt als 37 graden, en dan sjouwen met stenen en emmers cement is best zwaar.

Het is super dat we toch best veel kunnen doen; er zijn 1000 stenen gebracht en zakken cement en ijzerwerk en de deelnemers werken goed mee op de bouw.

Ook doen we heel veel andere dingen, en mag iedereen zijn eigen talenten inzetten. We genieten enorm van de ontmoetingen en het samen zijn bij de Dominicanen, vooral bij Yeni in het gezin voelt iedereen zich enorm thuis.

Vandaag zijn we met 2 Dominicaanse jongeren en wij als 4YOU groep naar de hoofdstad Santo Domingo geweest en hebben daar de oude stad bekeken en na het eten zijn we gaan winkelen. Het was echt leuk om te zien hoe iedereen wat moois vond.

Morgen weer bouwen, ik ga op bezoek bij een gezin om te kijken of deze ook in aanmerking komen voor een betere badkamer. Twee van onze groep, die zelf verpleegkundigen zijn, gaan op bezoek bij het lokale ziekenhuis samen met Esdras.

Er valt nog veel meer te schrijven aan alle indrukken maar het is al weer heel laat en morgen weer vroeg op.

Hartelijke groeten,

Karin

• 19 Juni 2014 - 09:19

Maria:

Beste Karin,

Ik begrijp uit een post op fb, dat je weer op pad bent gegaan naar je "vertrouwde stek".
    Veel sterkte en wijsheid bij alles wat je onderneemt en een goede tijd gewenst.

Gods zegen voor jou en degenen met wie je samenwerkt.

Hartelijke groet,
    Maria

• 19 Juni 2014 - 13:05

Nellie:

Hoi Karin,
    zo te zien ben je het metselen nog niet verleerd!
    Knap hoor met die warmte.
    Hier is het een 'paar graadjes' koeler met het strandwandelen...
    groetjes, Henri en Nellie.