1e werkdag - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu 1e werkdag - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

1e werkdag

Blijf op de hoogte en volg

22 Juli 2014 | Dominicaanse Republiek, Baní

Lieve Regenbogers, vrienden en anderen,

Het is allemaal heel goed gegaan! Gisteren liep de planning heel anders, maar iedereen accepteerde hoe het hier in deze cultuur gaat.

"s Morgens veranderde ineens het programma en gingen we niet bouwen, maar schilderen. De rollers en verf moesten nog wel even gekocht worden, maar eerst even kijken wat er nog is aan gereedschap. Een deel vd groep heb ik erop uitgestuurd om te gaan copieren en boodschappen te doen, want met een groep van 17 jongeren, wordt er veel brood en chocopasta, tonijn, kaas, honing, jam, pindakaas, fruit gegeten,

De anderen moesten even wachten terwijl ik met Fokko en Hilco en Esdras op stap gingen naar de school en het jeugdcentrum. Daar zag ik ook dat er op de muren al tekeningen stonden die nog konden worden ingekleurd, dus hier kon ook een groep aan het werk.

Ondertussen had ik tegen Esdras wel mijn klachten geuit, waarom niet eerder begonnen, en nu staan er 12 mensen te wachten op werk...het kwam heel snel goed en Esdras haalde plamuurmessen en de mensen konden aanhet werk om verf af te krabben.

Hilco ging op pad met een groep om de muurschilderingen in de het jeugdcentrum te maken.

We hebben heel veel kunnen doen en in de middag waren de muurschilderingen al klaar.

Met een andere groep hebben we kinderwerk gedaan en hebben we dromenvanger van stokjes en plaatjes van het verhaal van Jozef in Egypte gemaakt.

's Avonds ben ik op bezoek geweest bij Mercedes en haar zoon Geraldo en haar 2 kleinkinderen Noami en Yeimi, Merceds was erg blij met de post van Joke uit Nederland die in 2011 bij haar heeft gelogeerd.

Nu is het dinsdagmorgen een nieuwe dag, even heerlijk tijd voor mijzelf zo vroeg in de ochtend.

Hartelijke groeten,

Karin

  • 22 Juli 2014 - 15:54

    Gerda Te Winkel:

    Altijd leuk hoor Karin om je verhaal te lezen en te vernemen waar je weer druk mee bent...!!Je hebt mijn volledige waardering!
    Heel veel succes, werklust en kracht gewenst en natuurlijk heel veel zegen op jullie werk...
    (Wat je voor één van Mijn mensen doet doe je voor Mij..zegt Jezus toch?)
    Lieve groet,
    Gerda

  • 22 Juli 2014 - 18:50

    Annie Verrips:

    Je verhalen zijn weer mooi. Leuk om te lezen. Veel succes met jullie goede werk daar.
    Groeten van
    Annie

  • 22 Juli 2014 - 20:54

    Joke De Witt:

    Lieve Karin,

    Laat je niet uit het veld slaan, ander land andere regels en wetten. Fijn dat Esras Nederland een beetje kent, hij moet hebben gedacht, dat moet ik snel gaan regelen, fijn dat hij mee denkt.
    Ik wens jullie nog een fijne tijd, een knuffel voor Mercedes.
    Ik ben even uit de lucht, ik ga ook met vakantie.

    Lieve groeten Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Baní

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 188722

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: