1e bouwdagen in Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu 1e bouwdagen in Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

1e bouwdagen in Santa Rosa

23 Juli 2015 | Dominicaanse Republiek, Baní

Lieve allemaal,

De eerste 2 bouwdagen zijn voorbij. Het was zwaar werken in de hitte, maar een enorm goed resultaat. We werken bij hele arme families, zo arm had ik het nog niet gezien in Santa Rosa, dat ik vol tranen schoot bij het zien van het huisje, geheel van golfplaat en in zeer slechte staat, en de familie had alleen een latrine, niet meer dan een gat in de grond met wat doeken eromheen.

Nu zijn we gestart met het maken van een fundering en daarop metselen wij 4 stevige muren, Veel beton gemaakt en cement en tussen door water gehaald, een half uur lopen en dan allemaal flessen vullen met water voor het maken van cement en beton..

Bij Nina thuis wordt ook de badkamer wat verbeterd, en komt er een toiletpot en een beter golfplaten dak en de muur gaan we stuccen en er komt een goede deur.

Bij een andere familie ook in een hutje van golfplaat hebben we een cementen vloer gemaakt. Veel cement scheppen maar in 1 ochtend was het klaar, want een buurman heeft keihard meegeholpen. Even lager vroeg hij of 3 zakken cement kon krijgen voor zijn eigen badkamer. In zijn huisje was helemaal geen badkamer en hij wilde die graag zelf maken. Er was nog wat extra geld van een van de deelnemers en zo konden we ook dit gezin helpen. De man was heel slim en had zelf al zand gehaald, zodat we hem ook nog konden helpen die middag bij he maken van zijn badkamer. We hadden ook nog geld voor een goede wc pot. Wat dankbaar om zoveel te mogen en kunnen betekenen!

Hartelijke groeten,

Karin

• 23 Juli 2015 - 09:32

Annie Verrips:

Jullie doen mooi werk daar! Veel succes!!!

• 23 Juli 2015 - 12:32

Joke De Witt:

Lieve Karin,

Fijn dat het goed loopt. De buurman is een slimmerd, ik gun hem zijn vloertje. Hij heeft er hard voor gewerkt!
    Nog een fijne tijd, liefs Joke