Heftige omstandigheden - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Heftige omstandigheden - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Heftige omstandigheden

25 Juli 2015 | Dominicaanse Republiek, Baní

Lieve allemaal,

De reden van deze mail is dat mijn hoofd zo vol zit met verhalen dat ik jullie nu om 2 uur s' nachts moet schrijven over de heftige omstandigheden en ik zoek jullie financiele hulp.

De eerst situatie is die van Keila met wie ik samen met haar vader en een van de mede reisgenoten die zelf tandarts is, hier in Bani naar een tandarts praktijk ben geweest. Lang geleden is zij met haar voortanden op een stoel geklapt en zijn haar voortanden afgebroken. Nu zit er wel een prothese maar onder deze prothese zit een ontstoken wortel. Die moet eruit. En daarna moet het gebit gereinigd worden, en zij krijgt dan een plaatje of een implantaat. De kosten zijn enorm hoog en haar ouders kunnen dat echt niet betalen en ik ook niet. Vandaag waren de kosten voor de 1e behandeling 12.000 pesos, ongeveer 216 euro. De totale kosten zullen rond de 79.000 pesos zijn, of meer als naast haar voortanden ook de andere tanden met gaatjes behandeld moeten worden. Een ieder die een gift wil overmaken heel graag naar GK de Bruijn , NL42INGB0005348620.

Het andere is dat wij graag de 5e badkamer willen afmaken en er is net niet genoeg geld voor. Deze is bij Edy, de timmerman in de wijk, waar ook een latrine was, en de beerput zal helemaal vol. De nieuwe beerput is al gemaakt. Ook hiervoor vraag ik jullie hulp.

De verhalen zijn heel heftig, en de leefomstandigheden zijn schrijnend.

Hartelijke groeten,

Karin

• 27 Juli 2015 - 11:56

Esther:

Hi Karin,
    Het zat al in mijn hoofd na je vorige e-mail.. wat mogen wij dankbaar zijn met alle luxe welke we hier hebben. Een warme gift vanuit Holland is net overgemaakt... Jij dank voor al het goeds wat je daar allemaal doet.

Good Luck!
    Hartelijke groeten,