Wie helpt? - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Wie helpt? - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Wie helpt?

Blijf op de hoogte en volg

06 Mei 2016 | Dominicaanse Republiek, Baní

Lieve vrienden,

Gisteren ben ik bij de ouders van Nina geweest. Het was heftig om te zien dat Nina haar vader ziek is. Hij heeft grote bulten in zijn nek en kan bijna niet praten, als hij wat zegt is het met een hele heese stem. Hij heeft voordurend hoofdpijn en is enorm afgevallen.

Hij is de kostwinner, want Nina en haar oudste broer studeren en de jongste zit in de gevangenis en de middelste broer, hangt wat bij huis en heeft af en toe werk als monteur.

In de buurt waar zij wonen, is het crimineel en eergisteren is er een kindje overleden doordat het geraakt werd door een kogel uit een revolver. Er is veel drugshandel en daardoor geweld, diefstal. De werkeloosheid is enorm en daardoor heeft iedereen financiele problemen.

Ik hoop dat jullie allemaal een gift overmaken voor de school in Santa Rosa, voor de reparatie van het dak en de watertoevoer in de toiletten, en het opknappen van de stoeltjes. Graag overmaken op NL51ASNB0708310249.

En voor Edy om zijn bedrijf weer op te starten en houten planken te kopen voor het maken van bekistingen graag giften overmaken op NL03ASNB0708576311.

Mijn verjaardag was bijzonder en ik ben toegezongen door de kinderen op het schooltje bij Yeni. Daar kreeg ik heerlijk vers vruchtensap en zoute koekjes. Even later belde Esdras en ook hij had een cadeautje voor mij gekocht, en ik kreeg een pakket heerlijke chocolade, M&M 's.

Jorge mis ik ontzettend en ik had hem 2 dagen niet gezien. Dat vind ik echt heel moeilijk omdat ik in Bani ben en hem niet kan ontmoeten. Ik was dan ook heel verdrietig en boos dat hij gisteren had beloofd om een hele middag met mij te zijn in het zwembad. Hij kwam pas om half zes. En om half acht vertrok hij weer naar zijn werk. Jammer....en dan heeft zijn doos chocola en de friet met gefrituurde kip geen enkele waarde meer voor mij. Jammer van zijn inzet, en investering, maar ik wil zo graag meer tijd met hem zijn.

Het regent hier veel en ik heb mijn paraplu steeds paraat. Het is vaak bewolkt en heel erg vochtig en enorm klam en heet.
Zo nu is het echt tijd om nar de school te gaan, om in de tweede klas, met de kinderen 3D kaarten te maken voor moederdag en vanmiddag ga ik met de kleuters op het schooltje bij Elen aan huis met de kleuters ook kaarten maken met foam stickers.

Hartelijke groeten,

Karin

  • 06 Mei 2016 - 15:56

    Gerda:

    Lieve Karin, dankjewel voor je berichtje(s)..zal doen wat binnen mijn vermogen ligt...
    Wens je zoveel sterkte en liefs en begrijp ook je teleurstelling soms....
    Een warme omhelzing!!

  • 07 Mei 2016 - 23:07

    Sandra:

    Karin, het allerbeste daar, sterkte met alle emoties die er zijn, Gods zegen voor jou en iedereen daar in Bani!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Baní

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 188491

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: