Dank voor jullie giften - Reisverslag uit Nederland, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu Dank voor jullie giften - Reisverslag uit Nederland, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu

Dank voor jullie giften

Blijf op de hoogte en volg

16 Mei 2016 | Nederland, Nederland

Lieve allemaal,

Zaterdagmorgen ben ik weer thuis gekomen uit de DR na een indrukwekkende reis. Dank aan iedereen die een gift heeft overgemaakt! Totaal is er voor de herstart van het timmerbedrijf van Edy 65 euro binnengekomen, en voor de school in Santa Rosa 352,50 euro.Voor de school kunnen we hier voorlopig mee vooruit en voor het repareren van het dak en de watervoorziening ga ik een voorstel indienen bij de Diakonie van onze kerk. De herstart van het timmerbedrijf van Edy gaat niet lukken, want hij heeft zeker 40 balken/planken nodig en ieder plank kost 40 euro, dus met 65 euro kan hij er maar 1 kopen.

In de afgelopen 2 weken heb ik veel ellende gezien en verhalen gehoord over kindhuwelijken in Santa Rosa.

Het is echt heftig als het gaat om kinderen die je heel goed kent en al heel lang kent, en hoort dat er sprake is van een kindhuwelijk en dat meisje nog maar 16 is, en in 2e klas van middelbare school zit. Kinderen maken dan vaak hun school niet af en ook de bevalling brengt meer risicos met zich mee. Ouders schamen zich ook dat dit in hun gezin is gebeurd.

Mooie dingen gebeuren er ook. Zo liep ik langs het huisje waar wij in 2014 een stenen vloer gemaakt hebben met de groep Jongeren uit de Regenboogkerk. Nu kon deze familie starten met een kruidenierswinkeltje aan huis en zo een beetje geld verdienen. Het winkeltje hebben zij "Zegen van God" genoemd omdat zij de hulp uit Nederland zo hebben ervaren. Het maken van de stenen vloer heeft hun levensomstandigheden enorm verbeterd. Het is zo fijn om dat te horen!

Met Jorge gaat het iets beter en de pijn in zijn buik is minder. De arts denkt dat het parasieten zijn, amoeben, die de infectie in zijn darmen veroorzaken.

Het afscheid viel mij ontzettend zwaar en ik moest steeds huilen. Het is moeilijk omdat ik hem nu heel lang niet zal zien. Mijn hart ligt in de DR.

Hartelijke groeten,

Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 188454

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: