Goed aangekomen en Jorge weer beroofd - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Goed aangekomen en Jorge weer beroofd - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen en Jorge weer beroofd

Blijf op de hoogte en volg

14 Augustus 2016 | Dominicaanse Republiek, Baní

Lieve allemaal,
Nina en ik zijn afgelopen vrijdag na een goede vlucht van 8 uur en 45 minuten, in de Dominicaanse Republiek aangekomen. Jorge stond ons op te wachten en ik was zo blij om hem weer te kunnen omhelzen. Nina werd kort daarna ziek en kreeg buikkrampen en we konden niet verder reizen naar Bani.

Wij zijn een nacht in Bavaro in een hotel gebleven, en Nina kreeg medicijnen van de hoteleigenaren en wij hebben een hele goede tijd gehad met elkaar. Het was goed om te kunnen uitrusten en Nina was de volgende ochtend weer beter. Jorge was heel moe omdat hij heel vroeg nog met de auto naar de garage in Bani was geweest voor reparaties aan zijn auto.

Het was ontzettend fijn dat we in Bavaro konden uitrusten en bij konden praten en dat Nina nog wat kon studeren voor haar examen neurologie en cardiologie.

Uit eindelijk vertrokken we om elf uur uit het hotel. Bij het afscheid nemen moest Nina nog even aan het werk als arts omdat de dochter van de hoteleigenaar met buikpijn op bed lag en dacht dat het blindedarmontsteking kon zijn. Om half twaalf reden we de snelweg op en 3 uur later waren we al in Bani, en zijn we naar Nina haar ouderlijk huis gereden. Haar vader was zo ontzettend blij om haar weer te zien. We hebben met elkaar een kringgebed gedaan voor de genezing van haar vader.

Haar vader kon nog slechter praten en ik kon hem nauwelijks verstaan. Hij heeft nu ook opgezette klieren in zijn hals en nek, en de tumor drukt op zijn oog.

Het is wel heel goed dat Nina nu in de DR bij haar familie is, ook al kan zij de vliegreis eigenlijk niet betalen. Dank aan iedereen die een gift heeft overgemaakt voor de medische kosten voor de behandeling van haar vader. Totaal is er 322.50 euro binnengekomen. Iedereen die nog een gift wil overmaken kan dat nog steeds doen, naar het rekeningnummer van Nina of naar mijn rekeningnummer, zoals genoemd in het vorige reisverslag.

In het huis van Nina werden we haal warm en hartelijke ontvangen en Nina deelde alle cadeautjes uit die we hadden gekocht voor haar neefje en 2 nichtjes en kruidenthee voor haar vader en gelukkig lukte het hem wel om de zelf gebakken zachte boterkoek te eten, ging erin als koek, zeggen we dan in Nederland.
We kregen een heerljike dominicaanse maaltijd en het was goed om een tijd bij Nina en haar familie te zijn.Het was echt heel gezellig.

Daarna hebben we Jorge zijn zoon opgehaald en zijn we naar Jorge zijn huis gereden. Althans het huis waar hij nu bewaker is, omdat er niemand in woont en het opgeknapt wordt. Het is een enorme villa in een rijke wijk, en elk huis heeft veel hekken eromheen.

Daarna vroeg Jorge wat ik wilde gaan doen, en ik koos ervoor om naar het strand te gaan. Daar hebben we heerlijk uitgewaaid en foto's gemaakt van de vissersbootje en van de prachtige zonsondergang. Bij een klein strandtentje hebben wij frietjes met gefrituurde kip gegeten. Mmm...

Zondag kwam Jorge mij vertellen dat hij was beroofd door 3 jongens op moteren en dat hij zijn Samsung mobiele telefoon, die ik hem in oktober cadeau had gedaan kwijt is en ook zijn ander mobiele telefoon, dus ook al zijn telefoonnummers zijn weg. De jongens hadden hem met pistolen en messen bedreigd en ook geprobeerd zijn auto mee te nemen. Hij heeft harde klappen gekregen, maar gelukkig had hij mij al eerder thuis gebracht en was ik niet erbij. Wel was al mijn geld dat ik hem gegeven had om de reiskosten te bekostigen van Punta Cana naar Bani gestolen, jammer weg 45 euro.

Jorge kwam later nog wel naar de kerk toe en daar was ik heel blij om en konden we samen een mooie dienst meemaken over het verhaal van de Barmhartige samaritaan. Een mooie boodschap. Bij het wegrijden uit de kerk kreeg Jorge het raam niet meer dicht en moesten we opzoek naar een monteur om het raam te repareren. Eerst heb ik gegeten, want ik viel in de kerk in slaap en had zo'n honger en helaas had ik geen geld om voor Jorge ook een maaltijd te kopen, maar hij had toch niet zoveel trek.

Hij is nu naar de monteur en ik wacht nu al anderhalf uur tot hij terug is om naar het zwembad te gaan om te relaxen en alles even te vergeten, wat er mi ging.

Hartelijke groeten,

Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Baní

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 188693

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: