Hulp gevraagd voor studiekosten - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Hulp gevraagd voor studiekosten - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Hulp gevraagd voor studiekosten

03 Januari 2017 | Dominicaanse Republiek, Baní

Lieve allemaal,
In Santa Rosa zijn er 7 getalenteerde en zeer gemotiveerde studenten die allemaal zijn gestart met een studie aan de universiteit. Hiervoor is 3.260 euro nodig per jaar en in 2016 is er maar 1.890 euro binnengekomen.

Er is dus een tekort van 1.370 euro over 2016. Wie helpt mee en wil een student sponsoren? Je gift graag overmaken op rekening NL28INGB0000326212 tnv Badeloch Fonds te hilversum ovv DomRepubliek studenten Santa Rosa.

Op de website van Badeloch kun je in de nieuwsbrieven van Kerst 2015 en 2016 meer lezen over deze 7 studenten. Het zijn Yerfeni, die in haar laatste jaar zit en voor onderwijspsycholoog studeert, Caroline, Genesis en Dorka die voor onderwijzeres basisschool studeren, Ebenezer, die ICT studeert en Dermi, die verpleegkunde studeert.

In Santa Rosa zijn nog veel meer jongeren die graag willen studeren en ik zou ze graag allemaal willen helpen, omdat een studie hen de kans geeft op een baan en een betere toekomst.

Zelf steun ik de zoon van mijn vriend Jorge en betaal voor hem zijn studiekosten, want via Badeloch kunnen maximaal 7 studenten worden ingeschreven. Ook de 2 dochters van Rafelo studeren, een zit in het Badeloch fonds en de andere dochter krijgt een gedeelte van haar studiekosten van een vriendin uit Nederland. En dan is er nog een jonge dame die psychologie studeert en ook via een vriendin in Nederland haar studiekosten krijgt.

Voor alle studenten geldt dat zij ook zelf nog wat bij moeten verdienen om hun studieboeken, andere studiematerialen en vervoerskosten naar univesiteit te bekostigen.

Mijn hart ligt in de Dominicaanse Republiek en iedere keer als ik daar rondloop in de sloppenwijk, breekt mijn hart als ik zie hoeveel kinderen en jongeren graag willen studeren, maar het niet kunnen omdat er een tekort is aan financiele middelen.

Hartelijke groeten,

Karin de Bruijn