Doen wat de Heer in je hart legt - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu Doen wat de Heer in je hart legt - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu

Doen wat de Heer in je hart legt

Blijf op de hoogte en volg

21 Januari 2018 | Nederland, Hilversum

Lieve vrienden,

Ontwikkelingswerk is doen wat de Heer in je hart legt, op weg gaan en doen wat goed is, Gods plan volgen. Soms gaat het om iets kleins dat op je weg komt, en dan geef je wat je kunt bieden.

Dan ontdek je wat een geweldige dingen God door jou heen wil doen met de talenten en vaardigheden die God jou heeft gegeven. Laat je niet beperken door de omstandigheden, maar vertrouw dat God je helpt en geeft wat nodig is.

Bovenstaande woorden las ik in de EVA en komen van Missy Christie, die in de geweldadige buurten van Colombia werkt.

Deze woorden inspireerden mij om jullie hulp te vragen voor Yeni, die woont in Santa Rosa, met haar 2 studerende kinderen, en kampt met problemen met haar ogen en benen. Zij heeft rusteloze benen en kan niet lang staan, en haar ogen gaan achteruit en zij heeft een bril nodig. De arts in de Dominicaanse Republiek heeft geconstateerd dat de doorbloeding niet goed is, en heeft medicijnen en steunkousen voorgeschreven. Zij schaamt zich om hulp te vragen, maar zijn verdient niet genoeg met haar kleine huiswerkklas waar zij kinderen helpt met leerachterstanden met lezen en schrijven.

Yeni heeft gevraagd of ik kan helpen. De steunkousen kosten 1200 pesos, ongeveer, 21 euro, en de glazen voor de bril 2800 pesos, ongever 50 euro, en daarbij komen ook nog de kosten van het montuur van de bril. Dat hangt er van af welk montuur Yeni kiest.

Hierbij vraag ik aan jullie om te helpen.Je gift voor Yeni, mag je overmaken op ING banknumer: NL33INGB0009283199, tnv GK de Bruijn ovv Yeni en dan zorg ik dat het bij haar terecht komt en zij de steunkousen en bril kan gaan kopen.

Als ik terugkijk op alles dat God in mijn hart heeft gelegt, om te doen, ben ik dankbaar. Het was een behoorlijke uitdaging, maar als ik nu zie, dat er zoveel kinderen naar de kleuterschool en lagere school gaan die wij daar hebben gebouwd, vervult dat mij hart met blijdschap.

Hartelijke groeten,

Karin

  • 23 Januari 2018 - 22:10

    Dirk Jan:

    Hoi Karin,

    Leuk initiatief!

    Klopt het banknummer wel? De Rabobank herkent het nummer niet bij de naam.
    Het ASN bank nummer dat je eerder gebruikte herkende hij wel.
    Succes met je projecten?
    Gr. Dirk Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hilversum

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 188721

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: