Nina komt in oktober naar Hilversum - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu Nina komt in oktober naar Hilversum - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu

Nina komt in oktober naar Hilversum

Blijf op de hoogte en volg

09 September 2018 | Nederland, Hilversum

Beste allemaal,

Mijn vakantie in Oostenrijk zit er weer op en ik heb genoten van prachtig weer, mooie vergezichten, uitgewaaid op de boot tijdens de vaartocht over de Attersee, gefietst, en gewandeld en ben geïnspireerd door de prachtige kerkdienst. Jorge heb ik wat meer los kunnen laten en ik volg mijn hart en denk aan mijn eigen missie.

Hierdoor is er veel veranderd, en hij belt nu zelf, stuurt berichtjes en video boodschappen, en we hebben fijne gesprekken. Zijn financiële problemen met zijn auto, laat ik hem zelf oplossen en dat geeft mij nog altijd een heerlijk opgelucht gevoel.

Verfrist, vernieuwd en veranderd ben ik nu weer in Hilversum. De studenten in Santa Rosa vragen aandacht en ik kreeg het goede nieuws dat Carolina, (de dochter van brommerchauffeur Rafelo) en Dermi, (getrouwd met de zwager van Yeni), gaan afstuderen op 26 oktober. Beiden hebben hun eindscriptie geschreven, en Carolina zal dan gediplomeerd lerares zijn en Dermi gediplomeerd verpleegkundige.

Zij hebben mijn gevraagd om financieel te helpen om de kosten van het afstuderen, 15.000 pesos, ongeveer 265 euro voor elk van hen. Ik hoop dat jullie willen helpen daarbij en je gift mag je overmaken op het rekeningnummer NL28INGB0000326212 van stichting Badelochfonds te Hilversum onder vermelding van Dermi afstuderen, of Carolina afstuderen. Mochten er meer giften binnenkomen, dan zal dat gebruikt worden voor de andere 5 studenten: Keila, Genesis, Dorka (onderwijskunde) + Jorge Luis, Ebenezer (computersysteem ingenieur).

Het is heel bemoedigend dat beide dames zover zijn gekomen en nu meer kans hebben om uit de armoede cirkel te komen. Carolina heeft al een baan gevonden, en werkt op een christelijke school van de anglicaanse kerk in Santa Rosa, escuela espicopal wordt het daar genoemd. Dermi is bezig met solliciteren.

In oktober komt Nina naar Nederland. Na haar examen dat zij op 5 oktober moet afleggen als arts komt zij naar Hilversum. De afgelopen maanden heeft zij haar extra studie op de eersthulp van het ziekenhuis afgerond, en haar scriptie ingeleverd. Door het overlijden van haar vader, had zij deze studie destijds niet geheel kunnen afronden.

Nina wil mij graag zien en ik denk ook andere vrienden in Nederland, en daarna zal zij teruggaan naar de Dominicaanse Republiek om haar familie te zien. Wat Gods plan verder is, is nog niet bekend.

Ander nieuws is, is dat pastor Esdras en zijn vrouw zijn beroepen en over enkele weken zullen vertrekken naar Santo Domingo om daar een gemeente te gaan leiden, waar ook een christelijke school en waterwinkel aan verbonden zijn. Het valt hen zwaar, vooral Helen om Santa Rosa los te laten.

Laten wij voor hen en de studenten in Santa Rosa bidden.

Hartelijke groeten,

Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hilversum

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 188724

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: