Bezoek aan IKEA - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Bezoek aan IKEA - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Bezoek aan IKEA

Door: Karin de Bruijn

Blijf op de hoogte en volg

18 Mei 2010 | Dominicaanse Republiek, Baní

Hallo allemaal,
Heerlijk om weer in Bani te zijn! Afgelopen zondag waren de gemeenteraadsverkiezingen en daardoor was alles gesloten en ook was het heel rustig op straat, alleen veel brommertjes die mensen naar de stemburo´s brachten.

Zelfs kerkdiensten mochten er die zondag niet gehouden worden, dus kwam de plaatselijke jeugd ´s avonds naar Esdras zijn huis om spelletjes te doen. En iedereen bracht wat lekkers mee, dus dat gaf wel een feestgevoel.

De christelijke partij heeft gewonnen en dat was een verrassing voor iedereen. Deze afgelopen dagen was iedereen vrij, vanwege de verkiezingen en dat was heel leuk om veel mensen op te kunnen zoeken en met de kinderen te knutselen.

Vandaag ben ik voor het eerst op school wezen kijken en heb ik gesproken met de leraressen.

Ook ga ik het zomerproject voor bereiden voor stichting 4YOU! Ik hoop dat er nog een paar deelnemers bijkomen, dus zegt het voort, als je mensen kent die wel mee zouden willen.
Meer info op www.4you2.org.

Gisteren ben ik met de familie van Esdras naar de IKEA geweest en er ging een nieuwe wereld voor hen open. Wat een indrukken en voor mij was het ontzettend leuk om hun reactie te zien, hun verbaasde gezichten over al die praktische dingen als uitschuifbare en opklapbare tafels. We hebben 6 uur in de IKEA doorgebracht, want ze wilden alles heel uitgebreid bekijken.

Binnenkort ga ik opnieuw en dan met de leraressen van de school om voor de school allerlei spelmateriaal, opbergboxen, enz te kopen, daar ze bij IKEA ook materiaal van goede kwaliteit verkopen.

Het regent nu heel hard, dus ik ga nog maar even doorschrijven.

Vanmiddag wilde ik eigenlijk met de kinderen aan de gang met de strijkkralen van de IKEA.

Ik verblijf bij een hele leuke familie. De man heeft een meubelwerkplaats aan huis en maakt prachtige meubels en deuren.

Ook ben ik uitgenodigd voor het verjaardagsfeestje van Wilmania, die 15 jaar wordt en vanmiddag ben ik er op uit geweest om een cadootje te kopen.

Zaterdag ga ik kinderwerk doen in een andere kerk in een dorpje hier in de buurt van Bani, mat kinderen die ik niet ken. Ik moet het dus goed voorbereiden met knutselmateriaal en een bijbelverhaal.

Verder is het heerlijk om veel tijd te hebben om mijn eigen programma samen te stellen.

Oh ja en ik geef ook elke morgen Nederlands les aan Esdras, de dominee, dus zo langzamerhand loopt mijn agenda wel weer vol.


Hartelijke groeten,
Karin de Bruijn

  • 18 Mei 2010 - 20:17

    Willeke:

    Hoi Karin, je maakt weer veel mee, en wij mogen van de verhalen meegenieten! Heel veel plezier gewenst weer deze reis en hartelijke groeten van ons allemaal. Rick, Naomi, Han en Willeke.

  • 18 Mei 2010 - 20:39

    Gerda Kamphuis:

    Wat goed dat je dit allemaal mag doen!zo dankbaar en genieten van dingen, die groot zijn!Sorry dat ik niet altijd reageer, maar ik lees je verhalen altijd met veel plezier!
    Lieve groeten uit Wierden, Gerda

  • 18 Mei 2010 - 21:23

    Nellie:

    Hoi Karin,
    Zo te lezen ben je helemaal in je element.
    Fijn om zo mee te leven.
    Ik ben benieuwd hoe het zaterdag zal gaan, gaat er wel een bekende mee of vertel jij het bijbelverhaal?
    Groetjes, Nellie.
    PS Oh ja, groet familie Mari-Sol ajb!!! (in gedachten zie ik jullie alweer op z'n snelst 'hoofd schouders knie en teen' zingen, doe ik lekker even mee...)

  • 19 Mei 2010 - 05:55

    Aletta:

    Hoi Karin,

    Leuk om je verhalen weer te lezen.
    Ik hoop dat je een hele gave tijd zal hebben, maar uit de eerste verhalen. blijkt het al weer dat je thuis bent gekomen ;-)
    Groetjes Aletta

  • 19 Mei 2010 - 06:18

    Tonja:

    Wat mooi weer al je belevenissen te mogen lezen! Heel veel zegen en creativiteit toegebeden hoor! Groetjes, Tonja

  • 19 Mei 2010 - 07:09

    Antoinette Janssen:

    Lieve Karin,
    Geweldig waar je weer allemaal mee bezig bent daar! Ontzettend veel Gods zegen daarbij!
    Groetjes en liefs,
    Antoinette Janssen

  • 19 Mei 2010 - 07:09

    Albert-jan:

    Als je toch naar de IKEA gaat,... ik heb nog een expedit nodig, een paar RAM-fotolijstjes en misschien wil je even een Karlstadt slaapbank voor me meenemen?

    dank alvast...

  • 19 Mei 2010 - 08:17

    Sandra:

    Klinkt allemaal weer erg goed. In gedachten loop ik met je mee :) Zo te lezen ben je lekker druk. Geniet ervan en doe Yeni, Yerfeni, Ebenezer en Gabriel de hartelijke groeten.
    PS
    Kennen ze trouwens nog "Jezus houdt van alle kleine kinderen?"

  • 19 Mei 2010 - 18:58

    Adriana:

    Hoi,

    Leuk om je weer te mogen volgen!!

    Fijne tijd!Dat gaat vast en zeker helemaal goed komen.

    Groetjes Adriana

  • 20 Mei 2010 - 09:56

    Stephanie :

    Dag collega,

    Wat leuk om te lezen zeg!
    Veel succes daar..

    Groetjes,
    Stephanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Baní

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 987
Totaal aantal bezoekers 188865

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: