Engelse les & ander nieuws - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu Engelse les & ander nieuws - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu

Engelse les & ander nieuws

11 Februari 2021 | Nederland, Hilversum

Beste allemaal,

Het is lang geleden dat ik jullie heb geschreven en sommigen dachten dat ik nog altijd in de Dominicaanse Republiek verbleef, omdat ik op deze website niet heb gemeld dat ik weer in Nederland ben sinds 1 december vorig jaar.

Intussen is er veel bereikt :-) en dat is heel fijn! Ik heb filmpjes gemaakt van de huiswerkklas (schooltje van Yeni) en die zijn getoond in onze kerk tijdens de collecte om geld in te zamelen voor dit project. De bedoeling is om en toilet bij dit schooltje te maken, meer schoolmateriaal te kopen, meer tafels te kopen zodat alle kinderen goed kunnen zitten met hun boek en schrift, en om de ruimte te vergroten door de binnenplaats te voorzien van een cementen vloer en een zonnescherm boven de binnenplaats zodat de kinderen in de koelte zitten en niet in de felle zon. Hiervoor is € 525 euro binnengekomen, dus het begin is er, maar het is nog niet voldoende te starten met de werkzaamheden.

Tevens is het moeilijk in de Dominicaanse Republiek; veel mensen zonder werk, en dat betekend geen inkomen, en dus geen geld voor de huur, voor gas/water/licht, voor kleding, voedsel en medicijnen. Gelukkig heb ik daarvoor ook een gift gekregen om een aantal mensen te helpen met betalen van hun huur, medicijnen (ivm Covid-19 besmetting) en voedsel. Geweldig veel dank :-)

Momenteel help ik Pedro, de tolk van de Mano a Mano projecten en de World Servantsprojecten die altijd helpt met vertalen tussen de Dominicanen en de Nederlandse deelnemers. Hij zit nu zonder werk nu er géén groepen komen naar de projecten en ook zijn werk als toeristengids bij rondleidingen door de grotten of door de historische binnenstad van Santo Domingo is stil komen te liggen. Ik heb hem nu gevraagd of hij online Engelse les wil geven aan de jongeren in Ecuador (Pulingui) en de Dominicaanse Republiek (Santa Rosa). En dat wil hij graag doen. De eerste lessen zijn gestart zowel met de jongeren in Ecuador en de Dominicaanse Republiek.
Graag zou ik jullie willen vragen om een bijdrage aan deze Engelse lessen en je gift mag je overmaken op rekeningnummer NL51ASNB0708310249 tnv GK de Bruijn ovv Engelse lessen

Met je gift zorg je ervoor dat jongeren Engels leren en zorg je ervoor dat Pedro een inkomen heeft :-)

Het zou heel fijn zijn als er rond de 100 euro binnenkomt voor dit project zodat er elke maand Engelse les gegeven kan worden :-)

In Nederland mogen wij blij zijn dat onze avondklok pas om 21 uur ingaat. In de Dominicaanse Republiek was er een aantal weken een middagklok en vanaf 12 uur 's middags moest iedereen thuis zijn op zaterdag en zondag. Dat zorgde voor enorme files op de wegen. Bovendien was het voor mijn vriend Jorge heel erg lastig omdat hij als schilder maar tot 11 uur 's morgens kon werken en zo wordt geld verdienen wel héél erg lastig...

De avondklok in DR is nu weer om 17 uur in het weekend en om 19 uur maandag t/m vrijdag.

Tot zover het laatste nieuws! Als je vragen of opmerkingen hebt, graag in de ruimte hieronder.

Vind het altijd leuk om iets van jullie te horen :-)

Heel veel groeten uit Hilversum,

Karin de Bruijn