Woensdag in Samana - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Woensdag in Samana - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Woensdag in Samana

23 Mei 2013 | Dominicaanse Republiek, Baní

Lieve vrienden en alle anderen,

De schuld van Mercedes hebben we met alle giften nu van 70.000 pesos naar 35000 pesos terug kunnen brengen, dus DE HELFT is nu afgelost. Een heel mooi resultaat! DANK AAN IEDEREEN die een gift heeft gegeven en vooral ook HEEL hartelijk dank aan degene die in een evangelisch boekhandel een pot voor Mercedes heeft neergezet. Ik waardeer het zeer hoe een aantal van jullie heeft bijgedragen om dit mogelijk te maken. Het is beter te geven dan te ontvangen!

De rente die Mercedes nu per maand moet betalen is nu 2450 pesos en dat is een stuk lager als de 4200 pesos, die zijn eerst moest betalen. Het zou uiteraard mooi zijn als er nog wat giften binnen komen zodat we alles kunnen aflossen.

Sinds gisteravond zijn we in de provincie Samana en het is hier prachtig. Ingrid en haar zus Astrid hebben ons vandaag meegenomen naar Cayo Levantado, een excursie naar een eiland voor de kust van Samana. Doordat zij de mensen hier kennen, konden we mee op de boot voor het personeel dat op dit eiland werkt en dat koste ons maar 100 pesos, 2 euro. We hebben een heerlijk ontspannen dag gehad, helaas wel veel regen. Maar tussen de buien door hebben we prachtige foto{s gemaakt op dit bounty eiland onder de palmbomen en van de vele pelikanen die hier rondvliegen.

Morgen gaan we met Ingrid mee naar de school waar zij les geeft, en misschien gaan we nog 3D kaarten maken. Ook kunnen we nog naar het strand , als het tenminste niet regent, en anders zijn er ook genoeg souvenirwinkels waar we ons kunnen vermaken. We eten dan bij Ingrid en haar familie en na het eten nemen we dan afscheid van hen en gaan we ons klaar maken voor de lange reis terug naar Nederland.

We vertrekken om 4 uur met de bus naar het vliegveld en om kwart over 8 gaan we met Air Europa via Madrid terug naar Amsterdam waar we om een uur of zes aankomen op vrijdagavond.

Groeten,

Karin

Ps En in juli hoop ik weer naar de Dominicaanse Republiek te gaan met een groep van 4YOU gaan we dan schilderen in de kerk van pastor Eusebio Guzman, dus de kerk waar Yeni kinderwerk doet.

• 23 Mei 2013 - 07:15

Gerda Te W.:

Lieve Karin, nog een fijne tijd daar en een hele goeie terugreis!!
    Je hebt het toch maar weer egdaan allemaal!!!!!!!!!
    XX