Wie helpt Nina? - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu Wie helpt Nina? - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu

Wie helpt Nina?

01 Augustus 2017 | Nederland, Hilversum

Beste lezers,
Dank voor jullie giften voor onze zieke kokkin Mercedes.Er is 370 euro binnengekomen en daarmee kon Mercedes naar het ziekenhuis voor onderzoek en medicijnen. Er is geconstateerde dat zij artrose heeft en het advies is een operatie aan haar knieën. Mercedes vindt het risico te groot omdat zij bij een vorige operatie een hartstilstand heeft gehad. Nu kiest zij voor pijnstillers en een aangepast dieet, en ik hoorde vandaag dat het beter gaat met haar.

Nu het volgende verzoek aan jullie of er iemand bereid is om Nina te helpen. Zij is sinds mei in de Dominicaanse Republiek en heeft daar examen gedaan in cardiologie om een specialisatie plaats te krijgen in een van de ziekenhuizen. Er waren 400 studenten die het examen hebben gehaald en slechts 130 arbeidsplaatsen in een ziekenhuis. Helaas zat Nina daar niet bij.

Zij is nu bezig om als arts aan het werk te komen en heeft heel veel sollicitatiebrieven naar de diverse ziekenhuizen en klinieken gebracht. Helaas zonder resultaat. In de Dominicaanse kranten had ik al gelezen dat er een overschot is aan basis artsen.

Nu kan Nina terug naar Frankrijk omdat daar een tekort is aan basis artsen, haar visum is nog geldig tot 26 augustus, alleen het ontbreekt aan het geld voor een ticket naar Frankrijk. In Frankrijk kan zij eind september examen doen en heeft daarmee kans op een baan in het ziekenhuis in Frankrijk, omdat zij ook haar 2 Masters in Frankrijk heeft gedaan. Alleen de vraag is, krijgt zij het geld bij elkaar voor een enkele reis naar Frankrijk, ongeveer 400 euro?

Giften mogen jullie overmaken op rekeningnummer NL03ASNB0708576311. Ten name van G.K. de Bruijn o.v.v. Nina

Zelf ben ik bezig om documenten en brieven en geld te verzamelen voor een nieuw toeristenvisum voor Jorge en het plan is dat hij dan weer 3 maanden naar Nederland komt en wij verder kunnen bouwen aan onze relatie.

Als je nog nooit in een ontwikkelingsland ben geweest, is het moeilijk voor te stellen, hoe moeilijk het leven daar is. Geen werk, vaak slechte leefomstandigheden, geen stromend water, geen elektriciteit, slechte wegen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar er is ook goed nieuws, Yerfeni is bijna afgestudeerd,en gaat in september als leerkracht en schoolpsycholoog aan het werk op de christelijke basisschool in Santa Rosa, die daar in 2007 door vrijwilligers uit Nederland is gebouwd.

Hartelijk dank voor al jullie steun.

Met vriendelijke groeten,

Karin de Bruijn