Twee dagen in Jarabacoa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Twee dagen in Jarabacoa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Twee dagen in Jarabacoa

02 Augustus 2014 | Dominicaanse Republiek, Baní

Lieve vrienden, collega's en alle anderen,

Inmiddels zijn we sinds donderdagmiddag in Jarabacoa. We zijn vertrokken uit Santa Rosa en met de bus, de ze hier een guagua noemen naar Santo Domingo gereden. Hier hadden we 1 uur overstaptijd en om half 2 vertrok onze touringcar van Caribe tours.

Om 4 uur waren we er en reden we met 2 taxi's naar onze hotel California. Heerlijke kamers, fijne bedden, verrukkelijke douche en een zwembad. Na het zwemmen zijn we naar het stadje gereden en zijn we uit eten geweest. De jongeren eten veel! En een van hen had een pizza besteld met 10 stukken!!

's Avonds doen de jongeren tot laat nog spelletjes, maar om tien uur lag ik heerlijk in bed.

De volgende dag zouden er 5 gaan parasailen en 7 anderen gaan raften. Toen de man van het parasailen echter de foto's van het vliegen had laten zien wilde de hele groep. Om half negen stonden we vertrek klaar, helaas moesten de Dominicanen nog van alles regelen waardoor we pas 1 uur later wegreden Met de pick-up 2 uur door de bergen rijden en eenmaal op de plek van bestemming, bleek er een regebui lang te komen, waardoor we niet konden vliegen. En maar wachten, tot het half 1 was en iedereen trek begon te krijgen. In een klein winkeltje een kwartier rijden verderop was de winkelier zo aardig om broodje met tonijn voor ons klaar te maken. Daarna hebben we nog tot 2 uur gewacht of de wind zou draaien en zou afnemen, maar helaas. Het voorstel was om naar een andere lokatie te rijden. Weer allemaal in de pick-up en 1 uur later waren we er, na een lange klim naar boven lopen, omdat de auto ploseling zonder benzine stond, werden boven op de berg de patachutes uitgevouwen, klaar om te springen, maar helaas, nu helemaal geen wind. Moe en enigszins teleurgesteld reden de de lange rit voor de bergen terug van Constanza naar Jarabacoa. We hadden wel veel van het prachtige landschap gezien, prachtige vergezichten en ik was nog nooit zo dicht in de buurt van de hoogste berg van de Dom.Republiek geweest, de Pico Duarte, 3175 meter hoog. Tot slot reden we naar de waterval en daar namen Rebecca en Wouter meteen een duik in het koele water. Ik hield het bij pootjebaden, en een verfrissende plens water in mijn gezicht.

In het hotel kon iedereen weer zwemmen of douchen en ik ben op de brommer naar een restaurantje gereden om onze bestelling door te geven van de burritos, taccos en wraps.

Vandaag wilde de hele groep opnieuw proberen om te gaan parasailen, en om half 8 stond iedereen klaar voor vertrek. Met Hilco, en Fokko ben ik in het hotel gebleven om een dag voor mezelf te hebben. We doen elke ons eigen ding en ik ga straks kaartjes reserveren voor de bus van half 5.

We gaan dan naar Boca Chica terug en morgen hebben we dan nog tijd om naar de kerk te gaan, en naar het strand. We zullen om 18:00 uur naar de luchthaven vertrekken en om 15:35 komen we dan aan op Schiphol met vlucht UX3763 vanuit madrid.

Hartelijke dank voor al jullie berichtjes!

Groeten,

Karin

We zouden de volgende dag met 5 mensen gaan parasailen en 7 anderen zouden g

• 02 Augustus 2014 - 21:14

Annie Verrips:

Ik wens jullie een goede, veilige terugreis!!

• 03 Augustus 2014 - 03:27

Herman:

Hey Karin,

Je hebt weer heel wat meegemaakt in de afgelopen weken! Het was erg leuk om jou en de groep te ontmoeten. Geniet van de laatste dag in de DR. Veilige terugreis alvast.

Groetjes,

Herman