Spannend avontuur - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Spannend avontuur - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Spannend avontuur

Blijf op de hoogte en volg

05 November 2020 | Dominicaanse Republiek, Ciudad Trujillo

Beste allemaal,

Mijn passie is mij te blijven inzetten voor hen die het veel moeilijker hebben in deze Corona tijd. Het is zo fijn dat de schoolpakketten actie zo goed is verlopen en dat de kinderen nu kunnen starten met hun schoolwerk online, want de scholen zijn nu wel begonnen, maar alle lessen zijn online.

De leraressen maken elke dag contact met de kinderen en sturen filmpjes en huiswerk naar hen toe, en ze zoeken nieuwe werkvormen.

Het toerisme ligt helemaal stil, en dat betekent voor veel mensen geen inkomen. Dat is heel zwaar. De tolk Pedro Reyes heeft nu geen werk en geen inkomen, en dat is moeilijk.

Nu heb ik het volgende bedacht; hij wil graag Engelse lesgeven aan de tieners in Santa Rosa. Wat zou het mooi zijn als hij dan vanuit Nederland giften krijgt, zodat hij dit mooie werk kan starten. Ik ben van plan om met de jongeren te gaan overleggen hoe wij een tijdstip kunnen plannen waarop deze online lessen kunnen plaatsvinden.

Momenteel zit ik in Parijs op de luchthaven van Charles de Gaulle en is het grote avontuur gestart: in Corona tijd op reis naar de Dominicaanse Republiek. Het ging allemaal heel goed. In de trein naar Schiphol was het super rustig en dat maakt het reizen wel heel relaxed. Eenmaal op Schiphol waren er geen wachtrijen, en kon ik zo doorlopen, mijn extra bagage, werd zelf zonder extra bij te betalen als handbagage ingecheckt. Super mooi gebaar van deze aardige man van KLM. Achter de douane waren de winkeltjes gewoon open, en was het nog best druk. Chinezen zag ik hier lopen als maanmannetjes in witte pakken met ook een plastic beschermkap over hun hoofd. En ook daaronder nog een mondkapje. Het gedoe van apart vloeibare stoffen in een apart zakje en dat je geen flesje water van thuis mag meenemen, is voorbij. Dat hoeft allemaal niet meer, want er zijn andere zorgen zoals of je wel het juiste mondkapje op hebt, die van stof of zelfgemaakt mogen niet. Hier in Parijs is alles dicht op de luchthaven, alleen een koffiecorner is open, en het is hier veel rustiger als op Schiphol. Het vliegtuig van Amsterdam naar Parijs zal geheel tegen mijn verwachtingen, wel helemaal vol, en ik zat middenin, dus een dame links en een dame rechts en de rij ernaast ook vol. Wel moesten we allemaal een heel A4 tje invullen met alle je persoonlijke gegevens, over je reis om te kunnen traceren als er iemand met COVID 19 is geweest, de passagiers alsnog ingelicht kunnen worden en in quarantaine kunnen gaan.

Nu vul ik mijn tijd om even fijn alles van mij af te schrijven en over 2 uur en 30 minuten vlieg ik verder naar Santo Dominigo, waar ik vanavond om 20:35 zal landen op de luchthaven. Jorge komt mij ophalen en dan gaan we naar een het hotel van mijn vriendin Camelia, de Roemeense, die lang in Oostenrijk heeft gewoond en daarna met haar familie is geëmigreerd naar de Dominicaanse Republiek en daar een hotel is begonnen. Jorge heeft alles goed voorbereid en als wij bij hem thuis zijn, staat er in de koelkast mijn favoriete drinken en een kokosnoot :-) en dat liet hij mij zien, toen ik gisteren nog even met hem heb gevideobelt.

De tijd gaat zo snel, dat we gaan inchecken.

Ik wil iedereen bedanken die voor mij heeft gebeden voor deze spannende reis.

Hartelijke groeten,

Karin de Bruijn











  • 05 November 2020 - 14:32

    Annie Verrips:

    Heel goede tijd daar, Karin.

  • 05 November 2020 - 23:14

    Anne Mulder:

    Doe voorzichtig daar Karin. Bidden daar geloof ik niet meer in, maar in positive thoughts en duimen , en het goede doen wel. Dus dat doe ik . Ik duim voor jou en doe het goede op het gebied waar ik goed in ben. Doe jij dat op het jouwe. En ik pas op je huis.

  • 06 November 2020 - 11:44

    Sandra Peters:

    Heel veel plezier en goeds daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Ciudad Trujillo

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 189028

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: