Maandagmorgen in Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Maandagmorgen in Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Maandagmorgen in Santa Rosa

Blijf op de hoogte en volg

21 Juli 2014 | Dominicaanse Republiek, Baní

Beste Regenbogers, vrienden, collega's,

Gisteren mochten we genieten van een fijne zondag! Het zijn wel drukke dagen en het kost mij veel energie en ik had gisteren te weinig gegeten en daardoor voelde ik me heel vervelend. Gelukkig kwam het na het middageten, broccoli, aardappelpurree, gehaktballetjes, helemaal goed.

En ook het zwembad heeft mij heel goed gedaan om lekker te kunnen ontspannen.

Gisteren zijn we 2x naar de kerk geweest; de ochtenddienst in de Haitiaanse kerk en ook hier werd ik gevraagd om te preken. Nu had ik bij pastor Jose Guzman op zaterdagavond, ook al de preek gedaan, dus heb ik mijn bijbelverhaal uit 1 Cor 12, 12-29 hier ook gewoon verteld. Tja het gaat allemaal wat bijzonder hier, en na 14 jaar tijd voor een nieuwe stap, naast het zingen in de kerk en bidden in de kerk. Het was heel bijzonder dat ik na de preek een groot applaus kreeg.

Gisteravond zijn we bij Esdras naar de kerk geweest en hebben we met de groep 3 liederen gezongen, die we ook in de Haitiaanse kerk hadden gezongen. Na het zingen zijn we naar huis gegaan, omdat de jongeren de preek niet kunnen verstaan en het anders ook veel te laat zou worden.

Vandaag gaan we echt aan het werk. Het is nu zeven uur in de ochtend, ik heb mijn mail gecheckt, nagedacht over het programma en om half 8gaan we ontbijten, Daarna gaan er 3 groepen bouwen aan badkamers of een stenen vloer bij 3 families en 1 groep gaat in de chr. school schilderen.
Vanmiddag gaat er nog een kleine groep kinderwerk doen. Een hele drukke dag voor mij qua organistatie.

Alle goeds en meer verslagen en foto's op www.rainbow2republic.waarbenjij.nu

Groeten Karin

  • 21 Juli 2014 - 15:59

    Nellie:

    Hoi Karin,
    Mooi om weer mee te lezen.
    Het is vast weer heel bijzonder om met zoveel 'Regenbogers' op stap te zijn.
    Een hele fijne tijd gewenst.
    We voelen in NL mee met de temperatuur... ;-)
    groetjes aan alle bekenden..
    liefs, Nellie.

  • 21 Juli 2014 - 23:48

    Pieter Van Der Tang:

    Hey Karin,
    Naast alle goede zorgen voor anderen niet vergeten goed voor jezelf te zorgen he?!
    Leuk te zien dat je verder ontwikkelt, preken in de kerk, nieuw soort bouwprojecten.
    Veel succes met alles en hartelijke groeten vanuit Nederland

  • 22 Juli 2014 - 13:59

    Tessa Van De Burgt:

    Hee Karin,
    Super om al je indrukken en verhalen te lezen!
    Een hele goede tijd daar met de groep, wat bijzonder om met zoveel mensen zoveel daar te kunnen betekenen! Bij mij kriebelt alles ook weer en komen de herinneringen naar boven.
    Zorg ook goed voor jezelf!

    Veel succes! Liefs Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Baní

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 189159

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: