Moeilijk - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Moeilijk - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Moeilijk

Blijf op de hoogte en volg

01 Maart 2018 | Dominicaanse Republiek, Baní

Lieve allemaal,

Het is moeilijk om te zien en te ervaren hoe het leven hier in de DR is, en het is zwaar omdat er steeds geen stroom is, omdat we de rekening van de stroom niet kunnen betalen, komt er steeds iemand van de energiemaatschappij ons van het electriciteitsnet afsluiten.

Dan regelen we met de buren samen weer een man die dan helpt om de stroom af te tappen.

Gisteren hebben we heerlijk uitgewaaid aan het strand om in de frissewind af te koelen.

Vandaag heb ik met de kinderen van de school 3D kaarten gemaakt en dat was ontzettend leuk. Ik heb genoten.

De zorgen van de mensen zijn enorm en ik doe wat ik kan om te helpen. Als je wilt meehelpen heel graag een igft voor Celina, haar stiefvader heeft haar misbruikt 5 jaar lang en zit nu n de gevangenis, en zij is 13 jaar en kan niet lezen omdat zij nauwelijks naar school is geweest. Yeni wil haar lesgeven en het zou fijn zijn als iemand het lesgeld wil betalen, ongeveer 10 euro per week, en daarmee kan Yeni dan haar leren lezen zodat zij volgend jaar naar de gewone school kan. Mocht je willen helpen dan graag overmaken op ING rekening: NL42INGB0005348620 tnv GK de Bruijn ovv lesgeld Celina.

Ook zou het fijn zijn als iemand een bijdrage zou willen doen voor de operatie aan de amandelen van Rossi, die ongeveer 300 euro zal kosten, en zij betalen wel een gedeelte zelf maar hebben om hulp gevraagd voor het gedeelte dat zij zelf niet kunnen betalen. Ik kijk wat er binnen komt en zal dat dan aan hen geven om de operatie te betalen. Rossi ken ik al sinds zij 8 jaar was en samen met haar moeder naar het kinderwerk kwam tijdens het World Servants project in Santa Rosa, haar moeder was een van de zondagsschooljuffen die ons hielpen bij het kinderwerk.

Sol de moeder van Elen, heb ik vandaag bezocht, en met haar gaat het goed, sinds zij de medicijnen voor haar astma krijgt en dank aan degenen die herbij helpen!

Nog 3 dagen in de Dominicaanse Republiek en dan zal ik weer afscheid moeten nemen van al deze lieve vrienden hier en ik weet niet wanneer ik hen weer zal zien, heel moeilijk en de tranen schieten mij nu al in de ogen als ik denk aan het naderende afscheid, ook van Jorge afscheid nemen zal zwaar zijn omdat we het samen zo fijn hebben en in Nederland ben ik dan weer zo alleen.

Hartelijke groeten vanuit een warm en zonnig Bani.

Karin de Bruijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Baní

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 188756

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: