Vol verdriet - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Vol verdriet - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Vol verdriet

Blijf op de hoogte en volg

18 Oktober 2015 | Dominicaanse Republiek, Baní

Lieve allemaal,

Het is zondagmiddag en vanavond is mijn laatste avond hier in Santa Rosa. Dat betekent op bezoek bij Cristinaen Rafelo!

Vanmiddag heb ik bij Edelin met 2 meiden en Edelin en haar moeder kaarten gemaakt. Vol verdriet, want vanmorgen is er iets gebeurd dat heel pijnlijk is. Ik had een sms naar mijn vriend gestuurd, om 6 uur omdat te laten weten dat ik hem lief heb met heel mijn hart. Daarna werd ik gebeld, door Jorge dacht ik, want zijn naam verscheen in mijn display, maar er was een vrouw aan de lijn, die ophing nadat ik een paar woorden had gesproken.

Ik ben direct naar pastor Esdras en zijn vrouw gelopen en heb hen verteld wat er was gebeurd en dat het goed mis was. Een man die mij bedriegt, dat accepteer ik niet. Op datzelfde moment werd ik weer gebeld door een onbekend nummer, ik nam op en de vrouw aan de lijn vertelde dat zij al 1 jaar en 7 maanden de vrouw is van mijn vriend. Ik voel me bedrogen. Maar was fijn dat er een God is die mijn leven leidt en die zorgt dat er engelen zijn, die mijn leven leiden, want het was zo goed om bij Elen en Edras te zijn, Elen nam het telefoongesprek over want ik wilde precies begrijpen wat er aan de hand was, en Elen vertelde mij dat deze vrouw in Bani woont, en een relatie heeft met mijn vriend en dat zij al vaker door hem is bedrogen, en op zijn mobiel ook sms berichten van andere vrouwen ontdekt. Zij vertelde ook dat mijn vriend helemaal niet aan het werk was aan Azua zoals hij tegen mij had verteld, maar de nacht doorgebracht had met haar.

Het lijkt wel een film! Ik ben daarna naar de baptistenkerk gegaan in Bani, en mocht ik een mooie dienst meemaken, al kon ik mij niet concentreren en waren mijn gedachten steeds ergens anders. Daarna bij Sol gegeten, heerlijke aardappelpurree en tortillas

Vier dagen mocht ik genieten van de mooiste momenten in de liefde, en nu moet ik het weer loslaten, zo moeilijk.........tranen, en vedriet.

Vrijdag was een leuke dag en ben ik op pad geweest met Rafael, zijn dochter Carolin en pastor Abraham en zijn vrouw Raquel uit San Cristobal om een workshop te geven in Ocoa een stad in de bergen een uur rijden vanaf Bani. Prachtige rit door de bergen en veel entthousiaste dames die naar de workshop waren gekomen, en ik had er heel veel plezier in.

Zaterdag ben ik naar de kapper geweest en ik heb mijn haar in een zomers kort model laten knippen. En ik ben met Rafaelo op pad geweest om zijn badkamer een beetje op te knappen, en een nieuwe wc bril gekocht en een toiletkast met spiegel bij mijn favoriete winkel, de Gran Maravilla, het Grote Wonder.

Ben blij dat ik dit voor hen kon doen en toen Cristina thuis kwam was zij zo blij!

In de kerk MMM van Jose Guzman draaide zaterdagavond een christelijke film en mijn zoon Danielito, had voor mij ook een kaartje gekocht, dus ik daar gezellig heen om half 8 en de film duurde tot 10 uur en daarna met Lucy mee naar huis gelopen tot aan haar huis en daarna bracht David mij bij Marisol, want alleen door de wijk lopen 's avonds durf ik niet meer.

Vanavond ga ik bij Esdras en Elen naar de kerk, en daarna op visite bij Rafaelo en Cristina, waar ik het altijd heel gezellig vind.

Morgen om tien uur brengt Edy Caro mij naar de bushalte in Bani en dan reis ik via Santo Domingo naar Punta Cana en om 18:00 uur , in NL is het dan 6 uur later, vlieg ik met TUI terug naar NL en kom om 9:00 maandagochtend aan op Schiphol.

Hartelijke groeten,

Karin

  • 19 Oktober 2015 - 05:01

    Nellie:

    Lieve Karin.
    wat erg om dit mee te maken..
    maar juist nu ervaar je denk ik wel d
    e liefde van je echte Dominicaanse vrienden!
    Een goed afscheid gewenst.
    Liefs uit koudere Holland.

  • 19 Oktober 2015 - 08:22

    Itie:

    Hallo Karin,
    Fijn dat je open bent en je hebt laten opvangen. Sterkte gewenst, lieve Karin. Jij verdient een beter mens..... Een goeie terugreis gewenst!

  • 19 Oktober 2015 - 08:24

    Tonja:

    Hoi Karin, wat een heftig en verdrietig verhaal! Sterkte voor jou hiermee!

  • 19 Oktober 2015 - 08:38

    Petra:

    Wat een heftig verhaal! Een slechte film maar dan werkelijkheid voor jou, helaas :(. Hoop dat je het snel een plekje kunt geven.

  • 19 Oktober 2015 - 08:44

    Annie Verrips:

    Ach Karin, wat liggen vreugde en verdriet soms dicht bij elkaar. Sterkte!!!

  • 19 Oktober 2015 - 09:23

    Esther:

    Lieve lieve Karin,

    Waren we vrijdag nog door het dolle samen... vandaag keken Mirjam en ik met ongeloof elkaar aan. Wat ont-zet-tend erg voor je!
    Heel veel sterkte bij het loslaten, bijkomen en verwerken, wees maar lief voor jezelf.

    We denken aan en bidden voor je.

    Namens als je oude KCC-collega's,
    Esther.

  • 19 Oktober 2015 - 09:34

    Gerard:

    Sterkte!!

  • 19 Oktober 2015 - 09:52

    Ruud (KCC):

    Wat ontzettend heftig Karin... heel veel sterkte en Zegen!

  • 19 Oktober 2015 - 10:55

    Ria Den Hartog:

    Ha lieve Karin,

    Wat was ik blij voor je. Wat een desillusie Gelukkig dat het snel is uitgekomen en mensen je hebben opgevangen. Heel veel sterkte.
    groet,
    Ria

  • 19 Oktober 2015 - 11:40

    Elles:

    Lieve Karin,

    Dit verdien je niet…..

    Vertrouw op de Heer met heel je hart, Hij heeft jou lief en baant een weg voor jou.

    Veel liefs en sterkte, Elles

  • 19 Oktober 2015 - 12:47

    Erica:

    Karin, wat heftig allemaal! Inderdaad net een film zoals je zegt. Veel sterkte voor de komende tijd.

  • 19 Oktober 2015 - 12:58

    Gerda:

    Wat ontzettend verdrietig....nu was het wellicht goed om snel naar huis te kunnen....waardeer je open karakter en had je ontzettend graag geluk en liefde gewenst...Wel goed dat je het nu weet en er niet langer mee door hoefde te gaan...
    Wens je een goede terug reis en heel veel sterkte!!
    Gerda

  • 19 Oktober 2015 - 17:17

    Sandra:

    Karin, wat een klap, wat een ontreddering. Heel erg, ik wens je heel veel sterkte en Gods zegen toe in deze moeilijke periode.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Baní

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 188951

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: