Nieuws uit Santa Rosa - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu Nieuws uit Santa Rosa - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu

Nieuws uit Santa Rosa

29 September 2013 | Nederland, Hilversum

Hallo allemaal,

Vanuit Nederland een bericht met nieuws uit Santa Rosa en over de plannen voor de 4YOUwerkvakanties in 2014.

Zojuist had ik Esdras & Elen aan de lijn en zei vertelden mij, dat het héél erg warm is in de Dominicaanse Republiek! Met de school gaat het goed, er zijn 15 leerlingen in de 1e klas, 17 leerlingen in de 2e klas, 12 leerlingen in de 3e klas en 7 leerlingen in de 4e klas.

In het jeugdcentrum is de bibliotheek nog altijd open, dankzij collectes voor dit doel in de Hervormde Kerk en willen ze graag starten met computerles. Daartoe is er echter heel veel geld nodig, omdat er ook een stroomgenerator aangeschaft moet worden en natuurlijk een computer.

De moeder van Elen, en tevens de kokkin voor de groepen, Sol, is verhuisd naar San Cristobal. Heel jammer! Het huisje, voor onze begrippen een schuurtje, waar ze in woonde, is net een hetelucht oven, en Sol is een oudere dame met astma, en het wonen was gewoon niet meer fijn. Nu woont ze bij een vriendin in San Cristobal. Als ik geld over heb, ga ik haar helpen met een goed huis voor haar te bouwen.

De projectplannen zijn ook alweer gemaakt!
1e reis; 12-26 juni 2014 met 4YOU in het dorpje Limonal, een halfuur rijden van Bani, een kerkje bouwen. Deze mensen komen nu bij elkaar onder de boom op een paar banken (zie foto) en het zou fijn zijn als zij een eigen kerkgebouw krijgen!
2e reis; 17 juli - 4 augustus 2014 met 12 jongeren uit Regenboogkerk ism 4YOU bij een aantal gezinnen huisjes renoveren, sanitaire voorzieningen maken als toilet & douche.

Met Yenni gaat het ook goed, al heeft ze weinig inkomsten en neme de uitgaven toe met 2 kinderen op de middelbare school en 1 op de universiteit. Dit is Yerfeny, en zij studeert voor lerares, een studie van 4 jaar en daarbij krijgt zij steun vanuit Nederland van Stichting Badeloch. Met voldoende giften kan zij studeren en mocht je ook een bijdrage willen doen, dan heel graag overmaken op ING-rek. 32 62 12
t.n.v. Stichting Badeloch Fonds (ANBI)
te Hilversum ovv Yerfeny

Ook Genesis, de dochter van Emilia, die door haar man besmet is geraakt met het HIV virus, zal ook door stichting Badeloch geholpen gaan worden met haar studiekosten. Ook zij studeert voor lerares en werkt 's middags bij Elen op de kleuterschool.

Met Mercedes gaat het ook heel goed; zij is enorm dankbaar voor wat de mensen in Nederland voor haar hebben gedaan. Met haar kleindochter heb ik af en toe contact via Facebook en toen deze kleindochter aan Mercedes had laten zien bij een buurvrouw hoe dit werkte, was ze zo ontzettend blij, dat zij allemaal foto's van mij kon zien!

Het duurt dus nog even, dat ik weer naar Dominicaanse Republiek ga, maar ik maak jullie alvast maar warm om mee te gaan op reis of om een gift over te maken voor Yerfeni of Genesis.

Hartelijke groeten,

Karin

• 29 September 2013 - 20:56

Nienke Molenaar:

Hoi Karin,

Wat gaaf dat er weer een reis gaat naar de DR!!!:)
    Ben zeker van plan om weer mee te gaan!

Gr, Nienke