Vrijdagmiddag in Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Vrijdagmiddag in Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Vrijdagmiddag in Santa Rosa

17 Mei 2013 | Dominicaanse Republiek, Baní

Hallo lieve vrienden, collega´s,

Het is warm, heel warm en voelt als 35 graden. Gisteren waren ze hier afval aan het verbranden en de rook was overal rondom het huis van Esdras en ook in de school. Zowel Wilma als ik zijn er ziek van geworden en daarnaast raakten we ook aan de diarree, maar vandaag gaat het weer goed met ons.

We hebben een dag rust genomen en vandaag hebben we uitgeslapen, rustig ontbeten, en Christina kwam ons bezoeken. En we hebben samen in de bijbel gelezen uit Jacobus 5 vers 13 tot 16. Dat was zeer ontroerend. Het is bijzonder dat als je ziek bent dat men je helpt, en voor je zorgt. Het is echt anders als in NL, zoveel saamhorigheid.

Morgen komt Elise uit NL ook naar Bani toe, en vanavond komen Ingrid en haar nicht uit Samana, naar ons toe om vanavond samen 3 d kaarten te maken en ik ga ze scoubidou leren.

Gisteren hebben we op de evangelische school, waar 128 kinderen heen gaan, met de laatste 2 groepen, kaarten gemaakt voor moederdag, dus dat zijn 65 kleuters en 23 leerlingen van de 1e klas. het is mooi om te zien dat door de bouw van de school 7 personen uit de wijk hier nu werk hebben.

Voor Mercedes is er nu 355 euro binnengekomen, Ik hoop dat ik haar zo kan helpen dat ze in haar huis kan blijven wonen en er niet zal worden uitgezet, door dat de bank haar huis opeist. Mercedes is een van de gastgezinnen, waar deelnemers aan de 4you reizen hebben geslapen. Totaal is de schuld 108 000 pesos en dat is ongeveer 2000 euro. Mocht je nog wat willen bijdragen dan heel graag. Overmaken kan op ING 9394406 tnv gk de bruijn. Dan kan ik het maandag aan haar geven, voor we vertrekken uit Bani.

Op de bouw gaat het ook heel voortvarend. Vandaag ziijn de tegels gelegd in de badkamer en het ziet er prachtig uit. Naast dat de kleuters straks hun eigen toilet hebben, kan deze kleuterschool ook dienen als onderkomen voor de deelnemers, want er is nu een badkamer. En dat is super fijn, want dan kunnen er dus bij pastor Esdras en Elen 4 deelnemers slapen in de kleuterschool.

Zo nu gaan we op pad om een nieuwe vlag te kopen voor de school want die hangt er helemaal aan flarden bij, en wordt elke dag gehesen als de school begint en alle kinderen het volkslied zingen.

Hartelijke groeten,

Karin

• 18 Mei 2013 - 12:39

Sandra:

heerlijk om alles te lezen, gaat goed zo. Een heel fijne tijd en Gods zegen!!

• 18 Mei 2013 - 20:52

Paul Van Schie:

Hi Karin, er gaaf om te lezen dat de samenwerking met Esdras nog steeds goed is en wat eens begon als een klein kiewad project nu uitgegroeid is tot een waar centrum. Ik kom graag met je in contact vanwege dit succes, ons 10 jarig bestaan en het inluiden van ons slapende bestaan. Mvg en veel succes en gezondheid! Paul