Geweldige ontvangst in Santo Domingo - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Geweldige ontvangst in Santo Domingo - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Geweldige ontvangst in Santo Domingo

Blijf op de hoogte en volg

15 December 2016 | Dominicaanse Republiek, Baní

Beste allemaal,
Alweer 3 dagen in de Dominicaanse Republiek, en ik heb het meer dan geweldig samen met mijn vriend Jorge!
De aankomst in Santo Domingo was koninklijk; ik liep de schuifdeur door en daar stond mijn prins, Jorge en alle mensen die ook achter het hekje stonden begonnen te klappen en fluiten toen Jorge mij begroette met een omhelzing en nog meer applaus toen hij mij kuste. Romantischer kun je het niet wensen! Wat een mooie ontvangst.

Daarna hebben we gelogeerd bij Camelia in haar hotel in Boca Chica en de volgende dag zijn we naar Bani gereden...met wat pech...ik had het raam opengedaan en toen ging het met geen mogelijkheid meer dicht, dus weer naar de garage voor de zoveelst reparatie aan Jorge zijn auto.

Na kilometers lange file waren we om acht uur in de avond pas in Bani.

Woensdag heb ik veel bezoekjes afgelegt, bij Cristina en Rafael kreeg ik ontbijt, warme chocomelk met heerlijk broodje, en terwijl ik mee heb geholpen schrok ik van de conditie van het gasfornuis, geheel vergaan, en slechts 1 gaspit doet het nog, de andere zijn totaal doorgebrand. Als er iemand is die hen wil helpen met een kerstgift, voor een ander gasfornuis, dan heel graag.

Daarna inkopen doen voor mijn eigen nieuwe appartement dat ik vanaf nu ga huren. Dus emmer, schoonmaak artikelen, en daarna schoonmaken. Tussen de middag kwam Jorge mij ophalen om te komen eten bij hem. Was ongelovelijk leuk. Hij zorgt veel meer voor mij en wij zien elkaar nu een paar keer per dag in plaats van een paar keer per week.Ik geniet hier enorm van.

Daarna bij Edy langs, maar die is sinds maandag verhuisd naar een andere wijk, vanwege de toegenomen criminaliteit bij hem in de buurt. Dus ik verder lopen en heb een stop gemaakt bij Sarah die haar man in de gevangenis zit vanwege illegaal naar USA gaan. Hij was altijd onze vaste buschauffeur. Sarah is de dochter van pastor Jose Guzman. Bij Sarah kreeg ik heerlijke zoete Dominicaanse koffie.

Daarna naar de school om te kijken hoe het daar loopt en daarna had ik geluk want Edy stapte de school binnen en ben ik met hem meegereden naar het noorden van Bani waar ik Edelyn weer zag met haar 9 dagen oude zoontje. Super klein mooi babytje.

Edy bracht mij terug maar kreeg onderweg een lekke band en toen belde Jorge en kwam Jorge mij ophalen.

En 's avonds heb ik met 4 kinderen in mijn eigen appartement geknutsteld, en ook met hen gegeten, alles op de grond, want meubels heb ik niet....eerst geld sparen.

Morgen krijg ik mijn huurcontract, gaat heel officieel via de notaris. En ik krijg ook een contract voor de electriciteit, geen illegaal afgetap zoals velen hier doen. Ik heb ook al een buurman, hij werkt de hele dag in Santo Domingo, dus ik zie hem bijna niet.

Vandaag was de trouwdag van Yeni en Juan voor het gemeentehuis en zondag in de kerk. Ik mocht mee als fotograaf. Een enorme ervaring en dat gaat even anders dan in Nederland, de trouwlokatie is gewoon achter een buro, waar iedereen het kantoor in en uit loopt. Wel wordt er een trouwakte getekend en volgt er een zoen.Yeni heb ik nog nooit zo blij gezien.

Het is hier warm tropisch weer, 29 graden en het is alleen iets minder drukkend warm als in de zomer. Korte rok en hempje en op slippertjes dus ...

Ik wens jullie alle goeds en hoop op veel heel veel berichtjes van jullie!

Hartelijke groeten,
Karin

  • 15 December 2016 - 20:56

    Esther:

    Hey die Karin,

    Dat klinkt heerlijk zomers, zonnig en zalig.
    Geniet er maar heerlijk van!
    En Zegen bij wat je daar allemaal onderneemt.

    Esther.

  • 15 December 2016 - 22:50

    Irene:

    Heel fijn voor je!
    Heel veel liefde en geluk
    Fijne Kerstdagen met mooie Kerkdiensten
    Onze Vader van liefde is met je!
    Dikke huk van Irene

  • 15 December 2016 - 22:58

    Tessa Van De Burgt :

    Hoi Karin,

    Wat goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in de DR. Ook ik denk nog vaak terug aan de mooie reis een aantal jaar terug. Ik lees dat je een huisje huurt daar, ben je van plan daar te gaan wonen? Is Yeni hertrouwd nu? (De moeder van Yerfeni)?
    Goede tijd daar geniet er maar van en veel geluk met Jorge gewenst!

    Groetjes Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Baní

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 188778

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: