Dinsdagmorgen in Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Dinsdagmorgen in Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Dinsdagmorgen in Santa Rosa

21 Mei 2013 | Dominicaanse Republiek, Baní

Lieve allemaal,

Er is veel gedaan de afgelopen week en mijn hoofd zit vol indrukken.

Even kort over Mercedes, Ik heb gisteren 43000 pesos betaald. Dat is 31800 aan rente. De rente is 6% VAN 70000 pesos het totale bedrag dat ze geleend heeft. Dus 9 maanden rente, vanaf aug 2012 is 9x4200pesos en ik heb 11000 pesos afgelost van de lening. dus nu is er nog een schuld van 59000 pesos. de rente heeft de bank verlaagd nu naar 3430 pesos per maand, en dat is 68 euro per maand. Het is een vergelijkbare situatie als in NL en ik heb niet het idee dat hier sprake is van woekerrentes. Het is alleen zo, dat Mercedes, 58 jaar oud, maar af en toe werk heeft als kokkin en daarmee 20 euro per maand verdiend. Dat is te weinig om 68 euro per maand te betalen voor de hypotheek rente.

Ik ga vandaag nog een grootbedrag brengen om af te lossen aan de bank,zodat de schuld nog lager wordt en de rente ook. Het gaat allemaal goed komen en Mercedes is heel dankbaar en ik moet jullie HEEL HARTELIJK DANK zeggen voor alles wat er is gestort.

Vandaag heb ik met de kindern op het schooltje van Yeni en Yerfeni, met de kinderen 3 D kaarten gemaakt en dat was heel erg leuk.

Gisteren hebben we veel bezoekjes gebacht en { avonds met kaarslicht bij Elen gezetten, want er was geen stroom. Het was goed om rustig met elkaar te praten over de afgelopen week.

De toilet is bijna klaar, en vandaag gaat er geschilderd worden, het is prachtig dat we dit hebben kunnen doen voor 750 euro aan giften van de Regenboogkerk.

Groeten,

Karin

• 21 Mei 2013 - 19:46

Gerda:

Mooi Karin..maar eigenlijk best jammer dat we niet het heeele bedrag bij elkaar kunnen brengen he....denk,denk,denk!
    Wat fijn dat je dit nu allemaal doet zeg!!!!
    be blessed!!

• 21 Mei 2013 - 21:31

Sandra:

Super gaaf... en heel veel indrukken die je weer kunt verwerken :)