woensdagmiddag in Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu woensdagmiddag in Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

woensdagmiddag in Santa Rosa

Blijf op de hoogte en volg

15 Mei 2013 | Dominicaanse Republiek, Baní

Beste allemaal,

Gisteren zijn we hard opgeschoten op de bouw, de muren zijn helemaal klaar, gemetseld en gestuct. En we zijn met Esdras op pad geweest om het sanitair te kopen.

Heel goed dat hij ook enorm op de prijs let en niet gelijk het duurste uitzoekt. We zijn in 2 bouwmarkten geweest en hebben een mooie kleine, toilet gekocht en een wastafel die we op kinder hoogte kunnen afstellen. Vanmiddag gaat de aannemer het installeren!

Gisteravond mochten we een mooie kerkdienst meemaken en was ik voor het eerst na bijna 1 jaar terug in de kerk van pastor Esdras. Erg fijn om alle vrienden weer te zien en ik mocht de mensen ook toespreken.

Vanmorgen zijn we op de evangelische school bij Elen en de andere leraressen, Lilian, Fior en Zual geweest en hebben we in groep 1 en groep 4 kaarten gemaakt voor moederdag. Er is veel veranderd op de school en er is veel meer structuur en orde. Ook het kantoor van de school is heel mooi geworden met een ingang via het schoolplein maar ook via de school zelf, en is er een muur doorgebroken. Er goed te zien dat dit ook een geslaagd project is geworden, waar ik met de deelnemers van 4YOU in de zomer van 2012 aan gebouwd heb.

Aan microkrediet ga ik niet beginnen. Ik hou mij bij de opdracht die God in mijjn hart heeft gelegd en dat is de toekomst verbeteren van de kinderen in Santa Rosa.

Dus ook voor de kleinkinderen van Mercedes, wil ik graag dat ze bij oma in haar huis kunnen blijven wonen, tot hun moeder terug is uit Venezuela. In de wijk weet niemand van de problemen die Mercedes heeft , daar dat niet verstandig is om te vertellen aan anderen. Zo zal ook niemand horen, dat ik Mercedes heb geholpen. Dat blijft tussen Mercedes en mij. Ook heb ik Mercedes niets toegezegd, en ik heb alleen haar verhaal aangehoord. Het is beter om van te voren niets te beloven. Straks als ik wegga uit Santa Rosa is het fijn als ik haar een bedrag kan overhandigen om haar schuld te doen verminderen en te zorgen dat zij weer rustiger kan slapen.

In NL hebben we zoveel en zijn we zo rijk , dat we op vakantie kunnen, nieuwe meubels kunnen kopen, of een nieuwe auto. Ik woon nog steeds met mijn tweedehands meubels zoals 25 jaar geleden toen ik op mezelf ging wonen, en velen anderen in mijn omgeving hebben nu wellicht hun derde zitbank, of al weer een ander huis of een andere keuken.

Zo nu ga ik naar het jeugdcentrum naar de bibliotheek kijken en naar de cursussen die daargegeven worden.

Hartelijke groeten,

Karin

  • 15 Mei 2013 - 23:54

    Gerda :

    En wie zou nu het "rijkste"en het gelukkigste zijn..die met het derde bankje of degene die zoveel heeft mogen betekenen voor al die mensen die jij in jouw hart hebt gesloten...??
    Je bent een "kanjer" en God loves you en me too......!!!!!!!!!
    Wees gezegend!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Baní

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2024

Nieuwe plannen

23 Februari 2024

Nieuw avontuur kan beginnen

10 Februari 2024

Even naar de zon

08 Februari 2024

Inspiratiereis

17 Januari 2024

Overwinteren in Dominicaanse Republiek

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 189981

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: