Mooie opbrengst stoelen project - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu Mooie opbrengst stoelen project - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu

Mooie opbrengst stoelen project

Blijf op de hoogte en volg

03 Oktober 2023 | Nederland, Hilversum

Beste allemaal,

Dank voor jullie giften voor de stoelen voor de school in de Dominicaanse Republiek. Totaal is er € 1191 euro euro binnengekomen. Geweldig bedankt!

De school wordt nu geleid door Keila totdat de nieuwe domineesvrouw er is. Het andere domineesvrouw is met haar gezin naar USA geëmigreerd vanwege privéomstandigheden. Hun zoon heeft ernstige geestelijke gezondheidsproblemen en in USA is er voor hem een betere behandeling mogelijk.

Momenteel ben ik in Nederland, druk met mijn werk op Schiphol. Jorge is in de Dominicaanse Republiek en heeft de zorg voor zijn kinderen en kleinkinderen.

Mijn plan is om in februari weer naar de Dominicaanse Republiek te gaan om het project te bezoeken. De in de loop van 2024 hoop ik dat Jorge weer naar Nederland kan komen om Nederlands te leren. Ik wil zo graag dat hij een keer slaagt voor zijn inburgeringsexamen. Hij heeft nu 3x examen gedaan, en ook na de cursus van afgelopen jaar weer gezakt.

Zelf ben ik geslaagd voor mijn opleiding als reisleidster en ik zou het tof vinden om reizen te gaan leiden . Ben druk aan het solliciteren in die richting. Ook ben ik bezig mijn rijbewijs te halen,. Wie weet kan ik ooit toeristen de mooiste plekken in de Holland laten zien? Holanda tours zo zou mijn tourorganisatie kunnen heten. Of in de DR rondreizen organiseren samen met Jorge zou ook een optie zijn.

Optie 3 is werken met kinderen en binnenkort ga ik een dagje meedraaien op een BSO in Hilversum. Dat zal dan een BBL opleiding zijn, werken en leren tegelijk.

Genoeg ideeën, genoeg inspiratie voor een mooie toekomst.

In november, december en januari komt de moeder van Nina naar Frankrijk. Heel bijzonder en Nina wil graag mij en andere vrienden in Nederland bezoeken. Met alle deelnemers aan de 4YOU projecten liep ik altijd langs het huisje van Nina. Dat maakt veel indruk. Zij woonden in een super klein huisje met een latrine aan de rand van de sloppenwijk dichtbij de rivier, moesten vluchten midden in de nacht toen de orkaan Noel over de DR raasde, en waarbij mensen om het leven kwamen, en 70 families dakloos werden. Ook hun kerk is door de rivier meegesleurd. NIna heeft haar diploma als arts gehaald, en is nu aan het werk in een ziekenhuis in Compiègne, dat 1 uur van Parijs ligt. Heel bijzonder dat zij de cirkel van armoede heeft doorbroken door hard studeren en kansen pakken die op haar weg kwamen.

Zij vond het altijd fantastisch als ik met mijn groepen kwam om kinderwerk te doen. Dat was voor de kinderen daar elke zomer iets om naar uit te kijken.

Wat een avontuur is mijn leven toch geweest met al die mooie dingen die ik heb mogen meemaken en waarvan er hoop ik nog vele zullen volgen.

Hartelijke groeten,

Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hilversum

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 188851

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: