Goed aangekomen in Dominicaanse Republiek - Reisverslag uit Punta Cana, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Goed aangekomen in Dominicaanse Republiek - Reisverslag uit Punta Cana, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen in Dominicaanse Republiek

Blijf op de hoogte en volg

14 Juni 2018 | Dominicaanse Republiek, Punta Cana

Lieve vrienden en collega's,

Na een vlucht van 9 uur ben ik goed aangekomen in mijn appartement in de Dominicaanse Republiek.

Het is heerlijk om hier weer te zijn!

Het is nu vijf uur in de ochtend en ik kan echt niet mee slapen, en mijn hoofd zit vol indrukken die ik graag met jullie wil delen.

Er is hier in Bavaro, waar ik nu ben, veel veranderd. In mei 2016 was ik hier voor het eerst met Jorge en was er 1 Dominicaans echtpaar met een bed&breakfast in dit appartementencomplex. Het is booming business want nu zijn er meerdere met namen als Sunshine Guesthouse, White sands, Lodging house , en de boekingen via Booking.com lopen binnen. Voor 59 euro logeer ik hier nu 3 dagen inclusief ontbijt, en er is airco, een koelkast, die het perfect doet, schoon sanitair, eigen balkon, en een zwembad, en op 5 minuten lopen van het hagelwitte zandstrand.

Hier vermaak ik mij prima, ook zonder Jorge, want hij is afgelopen maandag vertrokken uit Bani om werk te zoeken. Hij heeft via een kennis te horen gekregen dat er werk is op eiland Catalina in een hotel, en heeft gisteren sollicitatiegesprekken gehad en vandaag krijgt hij een training en hoort hij meer over het werk in de keuken van dit hotel. Hij heeft geld geleend om hier naar toe te reizen en alles is heel duur in de toeristische omgeving waarin hij zich nu bevindt. Het was fijn dat hij gelijk belde nadat ik was geland op Punta Cana Airport.

Ook op de luchthaven is veel veranderd, er zijn nu bussen met airco, die je naar de terminal brengen, en de 10 dollar voor het toeristenvisum hoef je hier niet meer contant te betalen aan een mannetje, maar zit bij de ticketprijs in. Het is niet te geloven: voor 149 enkele reis, 298 euro retour, enndan kreeg ik ook nog 2x maaltijd gratis aan boord, en ook films kijken is weer gratis. Je hoeft ook geen oordopjes te kopen, ook die krijg je van TUI.

Mijn vlucht ging vanaf Brussel en met aan boord dus een ander publiek, Belgische vriendelijkheid en het was heel aangenaam, want Belgen zijn minder luidruchtig en het viel mij echt op, zo'n rustige vlucht.

Een vriendin van Rosa haalde mij op van de luchthaven, en omdat ik 1 uur eerder was geland dan aangegeven stond op ticket, heeft een vriendelijke Dominicaan haar gebeld om te zeggen dat ik er was, en ook waar ik stond te wachten. De veiligehid van de toeristen wordt hier scherp in de gaten gehouden, en er wordt gelet op personen die alleen aankomen en staan te wachten. Het is mij al bij meerdere aankomsten in Punta Cana zo vergaan, dat iemand wilde bellen naar degene die mij zou komen ophalen, en ikmdenk dat deze mannen er speciaal voor zijn om te voorkomen dat toesisten in onveilige situaties terecht komen.

Het is nu kwart over vijf, en pas om half negen start de ontbijt service, dus ik ga maar even zelf een krentenbol eten, want ik heb trek in iets, ook niet vreemd, want mijn lichaam is nog ingesteld op Nederlandse tijd, en in Nederland is het nu 6 uur later, dus hoogste tijd voor een broodje.

Hierbij de hartelijke groeten aan iedereen die de moeite heeft genomen dit verhaal te lezen.

Karim

  • 14 Juni 2018 - 09:44

    Erica:

    Ooohh.. Karin! Ben je daar nu? Ik wist het niet.. leuk verhaal heb je geschreven, goede tijd daar!
    groetjes erica (vanaf de EO-)

  • 14 Juni 2018 - 09:49

    Karin:

    Karin, wat fijn dat je veilig geland bent. En dat alles zoveel makkelijker gaat. Mooi om die veranderingen ook in de DR mee gaan.
    Fijne tijd daar.
    Groeten
    Karin

  • 14 Juni 2018 - 11:10

    Annie Verrips:

    Heb een goede tijd daar, Karin. Je verhaal weer met plezier gelezen!. Succes met alles.

  • 14 Juni 2018 - 12:09

    Wilma:

    He Karin wat heerlijk te lezen dat je er veilig bent aangekomen. En ja wat een bedrag zeg ik denk dat dit je goedkoopste vlucht ooit is geweest!!?
    Geniet van al het goede dat je is gegeven. Een perfect appartement zo te lezen heerlijk hoor en strand dichtbij kan niet beter! Geniet en doe een ieder de hartelijke groeten van mij! Lieve groet wilma

  • 14 Juni 2018 - 17:35

    Gerda:

    Mooi dat je bent aangekomen in je tweede vaderland!!
    Blij voor je dat je hier zo kunt genieten!!!
    Alle goeds/zegen gewenst hoor samen met allen die je lief zijn!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Punta Cana

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 188779

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: