Dank voor jullie hulp voor gasfornuis - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Dank voor jullie hulp voor gasfornuis - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Dank voor jullie hulp voor gasfornuis

Blijf op de hoogte en volg

26 December 2016 | Dominicaanse Republiek, Baní

Lieve allemaal,
Heel hartelijk dank voor jullie hulp voor het gasfornuis voor Rafelo en Cristina. Het is heel bijzonder gelopen, Gods leiding is bijzonder, want Rafelo heeft een vriend ontmoet en die wist een dame die gaat verhuizen naar USA en die had een gasfornuis te koop met 6 gaspitten en een oven en in hele goede staat, en die werd de 24e december bij hen thuis afgeleverd en op die dag kreeg ik ook al jullie giften binnen. Ik ben heel dankbaar en omdat jullie zo gul hebben gegeven kunnen we ook de andere behoeften van Rafelo en Cristina vervullen. Zij willen graag een hogedrukpan en een afdruiprek en het matras van het bed van de kinderen is helemaal versleten. Ook hebben zij vaak geen water in huis en dat kan nu ook opgelost worden, denk ik door het plaatsen van een grote watertank. Het is allemaal heel overweldigend wat jullie hebben gedaan voor dit gezin!

Kerstavond was ik bij hen om een kerstdiner te ontvangen gekookt op het nieuwe 2e hands gasfornuis. Heerlijke lasagna, kip en rijst en spagetti en aardappelsalade met bietjes. Het was heel fijn samen met het gezin. Rafelo en ook Jorge waren er niet bij omdat zij allebei moesten werken als nachtwaker.

1e Kerstdag ben ik naar de kerk geweest en daarna was er een kerstmaaltijd met de gemeente, super leuk. s Middags heb ik de hele middag met de kinderen thuis kerstversieringen gemaakt. s Avonds naar de kerk bij Esdras en een mooie preek over Lukas 2 en Jesaja. En het volk dat in duisternis wandelt zal een groot Licht zien, heden is onze Redder geboren.

Het was zo leuk dat ik met een buurmeisje naar de kerk ging, en zij vroeg mij 50 pesos en dat is 1 euro, en ik had geen idee waarvoor. Onderweg kocht zij eerst heerlijke koekjes voor ons samen en daarna gingen we eten bij de friettent op de hoek, heerlijke gefrituurde kip en gefrituurde banaan. En vorige week had ik haar 50 pesos voor de collecte gegeven en zo grappig want zij kwam weer terug met 25 pesos en dat is de helft en daarvan wilde zij zelf voor de volgende ochtend broodjes kopen. Het buurmeisje nam mij vandaag even mee naar haar huisje waar zij met haar moeder woont en ik kon wel zien dat zij heel arm zijn. Maar zij heeft mij vandaag geleerd wat DELEN is.

Morgen is mijn laatste dag en ga ik met Jorge en de schilders naar Palenque en vandaar gaan we nog een paar uurtjes naar Boca Chica om te zwemmen en te relaxen in het hotel Magic Tropical en dan om 8 uur s avonds is mijn vlucht met Air France via Parijs terug naar Nederland.

De tranen schieten nu al in mijn ogen bij het naderende afscheid.

Ik verheug mij op jullie berichten om het afscheid minder heftig te maken en ik zie uit naar jullie woorden.

Hartelijke groeten,

Karin

  • 26 December 2016 - 07:58

    Wilma:

    He lieve Karin , wat moet het weer een geweldige beleving zijn geweest de afgelopen tijd!!! Geweldig van het Gastfornuis!!!! Echt top ja er word gezorgd dat is duidelijk! Bijzonder ook om daar de kerst door te brengen! Wat fijn dat de matras vervangen kan worden ja die is al heel wat jaartjes oud ja! Ben dankbaar en blij voor jou en een ieder daar. En nu komt de tijd weer van afscheid nemen niet makkelijk snap ik volkomen. En toch mag je vertrouwen dat het je gaat lukken je draagt ieder in je hart en je mag nu alles een plekje gaan geven en tijd er voor nemen! Een gezegende terugreis toegewenst! En geniet vooral na! Lieve groet wilma

  • 26 December 2016 - 08:09

    Willeke:

    Hoi Karin, mooi dat het allemaal gelukt is en meer! Een hele goede terugreis gewenst en voor 2017 geloof, hoop, liefde en gezondheid gewenst voor jullie allemaal. Groetjes, Willeke (en Rick,Naomi&Han)


  • 26 December 2016 - 14:01

    Adrienne:

    Wat fijn dat Rafaelo en Christina op deze manier geholpen konden worden met verschillende aanschaffen. Ze hebben een speciaal plekje in mijn hart. Geef ze mijn hartelijke groeten. Sterkte met afscheid nemen, dat is elke keer weer moeilijk. En een goede reis!

  • 26 December 2016 - 14:18

    Itie:

    Hoi Karin, bedankt voor het delen van je belevenissen en ervaringen! Mooi dat je zo voor het gezin van Rafelo hebt kunnen zorgen! Afscheid nemen is weer verdrietig voor je, sterkte gewenst en bewaar alle mooie, unieke en warme herinneringen. Een goede terugreis, en alvast een gezegend 2017 gewenst voor jou en je dierbaren!

  • 27 December 2016 - 15:07

    Nellie:

    Hoi Karin,
    wat heb je weer enorm veel meegemaakt. Dank voor al je verhalen.
    Sterkte bij het afscheid nemen en een veilige terugreis gewenst.
    Binnenkort maar weer eens afspreken.
    groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Baní

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 189011

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: