aangekomen in Bani - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu aangekomen in Bani - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

aangekomen in Bani

11 Mei 2013 | Dominicaanse Republiek, Baní

Hallo vrienden, collega´s,

Samen met Wilma ben ik vandaag aangekomen in Bani. De vlucht was prima, en we hadden een rustige vlucht zonder turbulentie. En hebben daarna 1 nacht in Boca Chica doorgebracht en dat was heerlijk om te wennen aan de warmte en de hoge luchtvochtigheid. Wat is het weer genieten om hier te zijn!!!

De enorme saamhorigheid en de gastvrijheid maken iedere keer weer indruk op mij, en ik ben verwonderd dat het zo anders is als in NL. Overal helpen de mensen ons, even een koffer de bus intillen en weer uittillen en echte verkopers zijn het, die weten hoe ze hun produkten aan de man moeten brengen.

In Bani werden we door Esdras bij de bushalte opgehaald, want hij heeft van een groep Amerikanen, de beschikking gekregen over een auto. Het was heerlijk om daarna een rondje te maken en alle vrienden te begroeten, die ik zolang niet gezien heb. Iedereen krijgt natuurlijk ook de groeten.

In de wijk is veel veranderd, met mooie geasfalteerde straten en alles ziet er beter uit. De kinderen zijn nu tieners en werken hard aan een goede toekomst en velen studeren of doen cursussen. Dat is veelbelovend, dat het vooruitgaat hier in de DR. Het is een enorm verschil met 13 jaar geleden, toen ik hier voor het eerst was.

Morgen gaan we verder met het uitzoeken van alle kinderwerkspullen die we uit NL hebben meegenomen, we hadden 3 koffers van ruim 20 kilo bij ons. En dan gaan we maandag bouwen aan de kleuterschool om daar een muurtje te metselen en een wc te bouwen in de kleuterschool. Het is mooi dat we dit kunnen doen met collectegeld van de Regenboogkerk en met het geld dat is ingezameld met de verkoop van spullen op de kleedjesmarkt.

Zo nu genoeg geschreven!

Hartelijke groeten,

Karin

• 11 Mei 2013 - 08:46

Gerda:

Be blessed en een supertijd gewenst Karin!!

• 11 Mei 2013 - 09:38

Sandra:

Super Karin, geniet er lekker van en schrijf maar lekker veel :)

groetjes
    Sandra

• 11 Mei 2013 - 10:20

Klaas-Jan & Petra:

Enjoy maar dat zal vast en zeker lukken :)!

• 11 Mei 2013 - 11:09

Herman:

Hoi Karin,

Mooi dat jullie een goede reis hebben gehad en veilig in Santa Rosa zijn aangekomen.

Geniet ervan.

Groetjes,
    Herman

• 11 Mei 2013 - 11:52

Annie Verrips:

Hallo Karin,

Leuk om weer een verslag van jou te lezen. Ik wens je een heel goede tijd daar!

Groet,
    Annie

• 11 Mei 2013 - 13:13

Karin:

Hoi Karin, heerlijk dat je weer op je vertrouwde plekje mag zijn. Geniet!

• 11 Mei 2013 - 21:08

Nellie:

Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn.
    Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe foto's met alle veranderingen.
    Groeten aan alle bekenden daar!