Wie helpt Santa Rosa? - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu Wie helpt Santa Rosa? - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu

Wie helpt Santa Rosa?

08 April 2020 | Nederland, Hilversum

Lieve vrienden,

Vandaag kreeg ik een bericht uit Santa Rosa van de directeur van de christelijke school Puertas Abiertas (Opendoors): "Wil je voor ons als kerk en school bidden, omdat wij ons personeel niet kunnen betalen omdat de ouders zonder werk thuis zitten vanwege de pandemie? Wij bidden voor jou dat God je zal leiden in dit proces"

Tijd om hulp te zoeken en ik zou jullie willen vragen om een gift over te maken voor de school in Santa Rosa. Je mag het overmaken naar rekeningnummer NL51ASNB0708310249 GK de Bruijn ivv gift school Santa Rosa.

Dan zal ik zorgen dat het bij directeur van de school in Santa Rosa terecht komt. Zij kan dan de salarissen betalen, en daarmee kunnen de leraressen, dan weer voedsel, en zeep en toiletpapier kopen voor hun gezin.

Het is allemaal heel heftig met het Corona virus, ook in de Dominicaanse Republiek, zijn er inmiddels bijna 100 doden en bijna 2.000 besmettingen. In Santa Rosa zijn de scholen dicht en de kinderen krijgen nu virtueel les. Elke dag sturen de leraressen huiswerk toe via WhatsApp en PDF's met opdrachten om thuis te maken zodat er geen leerachterstanden ontstaan. De mensen mogen na vijf uur 's middags niet meer de straat op tot 6 uur 's ochtends. Alles staat stil en daar de meeste mensen daar dagloners zijn, zitten velen zonder werk en dat betekent: geen geld.

Aan de meest kwetsbare mensen (ouderen en gehandicapten) in Santa Rosa zijn voedselpakketten uitgedeeld door Rafelo en Yacinto. Zij hadden daarvoor financiële hulp gekregen en konden bij een aantal oudere mensen, waaronder de oma van Albeli, een voedselpakket brengen.

Help je mee om deze armoede cirkel te doorbreken?

Hartelijke groeten,

Karin de Bruijn