De dagen vliegen voorbij - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu De dagen vliegen voorbij - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

De dagen vliegen voorbij

Blijf op de hoogte en volg

22 Juli 2021 | Dominicaanse Republiek, Ciudad Trujillo

Lieve allemaal,

De dagen vliegen voorbij...maar het is zo fijn om samen met Jorge te zijn.

Gisteren hebben we met zijn 3 dochters en 2 kleinkinderen een uitstapje gemaakt naar een waterpark met glijbanen. Naar welk zwembad gaan we, vroeg Jorge, toen we in de auto Bani uitreden? Naar Salinas..en daarna noemde ik mundo aquatico. Dat is wel heel ver rijden, 3 uur vanaf Bani, zei Jorge. Maakt mij niets uit, en ook de kinderen vonden het geen probleem.

Het werd eindelijk 4 uur rijden, omdat we de afslag op de snelweg gemist hadden. Hier is de bewegwijzering nog niet zo goed, en er was 1 afslag naar Santiago en die misten wij en daardoor bleven we rond Santo Domingo rijden en gingen van de ene naar de andere tolweg, tot we ontdekten dat we 2x langs hetzelfde reden.......

Uiteindelijk hadden we maar 2 uurtjes in het waterpark, en voor mij een waardevolle les in planning. De kinderen klaagden of zeurden niet en zelfs de kleinkinderen van 1 en 7 waren heel rustig en genoten van het waterpark.

Vandaag ga ik bij Sol eten, de vrouw die altijd voor de groep kookte, als ik reisleider was van de 4YOU projecten.

Het is mijn verlangen om iets te doen voor de mensen, en het raakte me als ik dingen zie als milieu vervuiling dan wil ik opruimen, en afval oprapen en wegbrengen. Het raakt mij als ik kinderen zie, die weinig kansen hebben om naar school te gaan, en dan wil ik helpen. Het raakt me als ik mensen zie wonen in erbarmelijke omstandigheden en dan wil ik hun huisjes opknappen.

Maar je kunt niet alle problemen oplossen, zei Jorge, en hij wilde mijn verzamelde plastic zak met afval die mensen in de mooie natuur gegooid hadden, niet mee nemen in onze grote gehuurde auto. Ik heb genoeg afval thuis, ik neem het niet mee. Ik heb de zak met afval achtergelaten bij de mensen waar we de auto hadden neergezegd, en gevraagd om het in de vuilnisbak te gooien. En de vriendelijke dame, zei, is goed als de vuilniswagen komt, geef ik het mee. Ik blij, goede daad verricht. Maar Jorge zei, ach....die mensen gooien het zo weer de berg af.....

Al help ik maar door 1 plastic flesje uit de natuur, naar de vuilnisbak te brengen....dat geeft mij een gevoel dat ik toch bijdrage aan het milieu.

Maar Jorge vond het zinloos, en dan ook nog dat ik daarover in discussie ging waar zijn kinderen bij waren. De gekochte waterflesjes waren leeg, en de meisjes lieten ze aan de kant van de weg liggen, het mocht niet mee de auto in.


Hartelijke groeten,

Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Ciudad Trujillo

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 188981

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: