Hulp gevraagd voor medicijnen voor Mercedes, kokin - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu Hulp gevraagd voor medicijnen voor Mercedes, kokin - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu

Hulp gevraagd voor medicijnen voor Mercedes, kokin

06 Maart 2021 | Nederland, Hilversum

Lieve allemaal,

Heel hartelijk dank voor jullie giften voor Pedro, de tolk van de werkprojecten van World Servants en Mano a Mano :-)

Pedro was helemaal geëmotioneerd toen hij hoorde dat ik het geld naar hem had overgemaakt en ook zijn dochter Karen, sprong een gat in de lucht van blijdschap nu er weer wat geld gekomen was om hen te helpen.
Pedro is druk bezig met Engelse les geven aan de jongeren in Ecuador (Pulingui) en Dom. Republiek (Santa Rosa).

Vanmorgen had ik Mercedes in tranen in een WhatsApp bericht en zij heeft heel veel pijn aan haar knieën en benen door de artritis of artrose. Mercedes is onze kokin geweest tijdens de werkvakanties en zij was ook gastgezin (samen met haar kleindochters Naomi en Yeimi) als er groepen kwamen om in Santa Rosa aan het bouwen te gaan. Ze kan heel moeilijk lopen en had 3 dagen op bed gelegen met heel veel pijn. De pijnstillers die zij nu neemt, helpen niet voldoende. Geld voor goede medicijnen en een onderzoek bij een specialist is er niet. Het kost zeker 2.500 pesos, ongeveer 60 euro om naar een specialist te gaan die haar de juiste medicijnen kan voorschrijven. Waarschijnlijk is er ook nog extra onderzoek nodig, om haar de juiste behandeling te kunnen geven.
Als iemand Mercedes zou willen helpen hiermee, dan zou dat geweldig zijn :-)

Graag je gift overmaken op rekeningnummer
NL51ASNB0708310249 tnv GK de Bruijn ovv medicijnen Mercedes.

Via WhatsApp heb ik regelmatig contact met de mensen in Santa Rosa en Pulingui. Ik geniet daar enorm van, ook nu het mogelijk is om te videobellen en zelf kerkdiensten 'live' mee te maken vanuit Pulingui (kerk José Guaman) of Santo Domingo (kerk Esdras & Elen).

Ik geniet in Nederland van het mooie, zonnige weer en geniet van de kinderen die steeds komen voor 'heitje-voor-karweitje' en met hen samen is het gezellig om in de tuin te werken. Vandaag wilde er 1 zelf mee met mij naar de markt. Ik heb een geweldig leuke zaterdag gehad met deze kinderen :-)

Hartelijke groeten,

Karin de Bruijn

• 08 Maart 2021 - 20:48

Henk:

Mercerdes is zij het die kookte toen wij er waren?
    hartelijke groet,
    Henk

• 09 Maart 2021 - 15:44

Miranda Gobel-Verkade:

Beste Karin,

mijn vader volgde jou via dit reisverslag. Zijn naam is Hugo Verkade uit Veenendaal. (info@shdr.nl) Hij is echter overleden op 10 december jl. Ik wil hem afmelden voor deze nieuwsbrief, maar de link uit de mail werkt niet. Kan jij hem zelf verwijderen uit het systeem?

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,
    Miranda Gobel-Verkade