Karin in Bani - Reisverslag uit Punta Cana, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Karin in Bani - Reisverslag uit Punta Cana, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Karin in Bani

Blijf op de hoogte en volg

11 Oktober 2019 | Dominicaanse Republiek, Punta Cana

Beste allemaal ,

Het was zo heerlijk in Punta Cana dat ik nog een dag extra heb volgeboekt in het appartement. Zondag ben ik daar naar de kerk geweest, en daarna met de gemeente samen gegeten in de zaal boven de kerk. Heerlijk gegeten.

Op dinsdagmorgen ben ik vertrokken naar Santo Domingo en zat er een lieve vrouw naast mij met haar dochtertje. Ik voel me zo heerlijk on dit land, waar iedereen onderweg mekaar helpt. Ondanks 31 kilo die ik in 3 tassen bij mij had, ging het overstappen simpel en waren er steeds mensen om mijn zware tassen te dragen.

In Bani haalde Jorge mij af bij de bushalte en het was geweldig om hem.te zien en samen te zijn.

Inmiddels heb ik veel bezoeken afgelegd, bij Edy geweest in zijn nieuwe huis, en bij Mercedes, die heel moeilijk loopt, met een stok. Edy heeft een operatie gehad en is herstellende en wacht nu op financiële hulp voor de medische behandeling, radiografie die hij nog moet ondergaan
Hij is heel mager en zijn kleding zwabbert om hem heen. Heel verdrietig
Temeer omdat Edelin zonder werk zit.

Bij Nina haar moeder en broer ben ik vandaag even geweest en zij was ook ziek en uit onderzoeken moet nog blijken waaraan zij lijdt

De school ben ik ook geweest, alles is geschilderd, de keuken is verplaatst, en de bibliotheek is nu waar eerst de keuken was. Er zijn meer tussenschotten gemaakt in het kantoor, zodat de directeur een eigen kantoor heeft. Keila heeft de plek van Elen ingenomen die nu in Santo Domingo op een school werkt.

Het is heerlijk om weer op een brommertaxi door Bani te rijden, naar de fruitmarkt te gaan, en natuurlijk naar het strand. Ik voel mij vrij om door de straatjes van Santa Rosa te lopen, en bekenden tegen te komen, Robert zag ik op zijn brommer, en King, die zo goed Engels kan en bezig is met zijn studie als leraar. Iedereen vraagt naar deelnemers van 4YOU hoe het met iedereen gaat. En wanneer er weer een groep komt. Iedereen herinnert zich de verschillende groepen nog zo goed en is voor iedereen heel belangrijk geweest.

Vanmiddag heb ik op het alfabetiseringschooltje van Yeni, met de kinderen 3D kaarten gemaakt. Zijn nog steeds veel ongedocumenteerde kinderen zonder papieren en er was een jongen van 15 die nog niet kon lezen en schrijven en het is mooi dat Yeni aan deze jongeren lesgeeft zodat zij daarna kunnen doorstromen naar de reguliere school.

Na de les ben ik achterop de brommer van Frédéric naar het zwembad geweest. Kleine jongetjes van toen, zijn nu groot en brengen mij graag even ergens heen.

Morgen ga ik naar de hoofdstad Santo Domingo met Yeni en Ebenezer heeft een auto en gaat met ons mee. Daarna ga ik naar Miriam, die ik heel lang niet heb gezien, en blijf bij haar logeren. Zij was dienstmeisje in het huis waar ik 6 maanden heb gewoon in 2001, en heeft met hulp uit Nederland kunnen studeren en heeft nu een goede baan. Erg fijn en ik vind het nog steeds een wonder dat zij zover is gekomen, omdat zij uit een arme familie komt.

Hartelijke groeten uit tropisch Bani.

Karin


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Punta Cana

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 188748

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: