Donderdagmorgen in Samana op de school - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Donderdagmorgen in Samana op de school - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Donderdagmorgen in Samana op de school

Blijf op de hoogte en volg

23 Mei 2013 | Dominicaanse Republiek, Baní

Lieve vrienden, en alle anderen,

Heel hartelijk dank voor jullie berichten en voor het meedenken in de situatie rondom Mercedes. Vanuit onze kerk in Hilversum heb ik ook het goede bericht ontvangen dat er nog een paar giften binnen zullen komen vanuit de Diakonie. Daarmee zal weer een gedeelte van de schuild kunnen worden afgelost. Het is nu 35000 pesos en dat is ongeveer 700 euro. Mijn vertrouwen ligt in Gods hand en alle projecten die ik heb ingezet zijn altijd gelukt en ik weet, voel en merk dat God met mij meegaat.

Mercedes heeft ook haar mond gehouden en niemand in Santa Rosa weet dat er met giften uit NL een gedeelte van haar schuld is afgelost, om te voorkomen dat anderen hiervan misbruik maken. Mercedes is een goede vriendin geworden en zij heeft altijd ons geholpen met het koken van maaltijden voor de groepen. Nu helpen wij haar.

Het geld van de giften die nu nog binnenkomen zal ik met Mercedes zelf gaan brengen naar de pandjesbank waar ze de lening heeft afgesloten, als ik hier in juli weer ben.

Mercedes verdient niet veel, maar de rente is nu zo gedaald dat ik verwacht dat ze dat wel kan opbrengen. Soms verdient ze ook meer dan 1000 pesos, 20 euro per maand, maar dat hangt er vanaf of ze wordt ingehuurd als kok. Bovendien is ze ook thuis om te zorgen voor haar 2 kleinkinderen.

Vandaag ben ik te gast op de school in Samana waar Ingrid werkt en de kinderen hebben net heel mooi gezongen een lied uit de film de Titanic, en het de tekst werd op een groot tv scherm geprojecteerd zodat de kinderen in het Engels konden meezingen. Het is een grote school en er wordt hier met computers gewerkt en dat is het werk wat Ingrid doet. Zij zit in het computerlokaal waar 10 computer staan in een aircoruimte en de kinderen komen hierheen om voor de andere schoolvakken hier opdrachten te maken mbv computer.

Ook de andere leraressen heb ik ontmoet en het niveau is hier hoger als in Santa Rosa, ze werken bij de kleuters met een speelgroep en een rekengroep enz. En ik zie veel creatieve onderwijs materiaal in de klassen hangen.

Bijzonder om dit te mogen zien! En ik kan het weer doorgeven aan de leraressen in Santa Rosa.

Vandaag lunchen wij bij Ingrid en haar familie thuis en dan reizen we via Santo Domingo met de bus terug naar de luchthaven.

Groeten,

Karin

  • 23 Mei 2013 - 19:32

    Hugo Verkade:

    Beste Karin.

    Al ken je mij niet persoonlijk maar zowel vrienden en familie van mij ken je wel heel goed.
    Gedurende langere tijd en met grote regelmaat en interesse volg ik je op je reizen.

    Gezien het feit dat ik voorzitter ben van de SHDR wat staat voor "Stichting Hulp Dominicaanse Republiek" en daarom heel goed begrijp waar jij mee bezig ben, bied ik je bij deze namens de SHDR aan, de helft van de nog overgebleven schuld van Mercedes te betalen.
    Wat betekend € 350 en per direct als je wil.
    Maar ... jij moet er wel persoonlijk voor zorgdragen dat het voor 100% ook daaraan besteed wordt, dan wordt het per direct overgemaakt na jouw reactie.

    Ikzelf pin altijd van mijn eigen rekening als ik daar ben gewoon bij de Banco Popular en die hanteert ook een goede koers.

    Als je mij jouw bank of giro nummer in NL mailt waar jij in de Dom Rep vanaf kan pinnen dan staat het er per (bijna) direct op.
    Mocht je dit lezen in jouw middag/avond maar onze nachtelijke uren mail mij dan en ik maak het z.s.m. op je rekening over zodat je ook eventueel morgen al spijkers met koppen kan slaan.

    Met vriendelijke groet,
    Hugo Verkade
    Oprichter/voorzitter SHDR sinds 2000
    Info@SHDR.nl
    www.SHDR.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Baní

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2024

Nieuwe plannen

23 Februari 2024

Nieuw avontuur kan beginnen

10 Februari 2024

Even naar de zon

08 Februari 2024

Inspiratiereis

17 Januari 2024

Overwinteren in Dominicaanse Republiek

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 189966

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: