maandagmorgen in Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu maandagmorgen in Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

maandagmorgen in Santa Rosa

20 Mei 2013 | Dominicaanse Republiek, Baní

Lieve vrienden,

Vanmorgen waren we heel vroeg al bij de school van Elen om de vlag te hijsen en dit keer de nieuwe vlag!

Wilma en ik hadden nog geld over van onze verkoop van spullen op de kleedjesmarkt met Koninginnedag en daarvan heeft Wilma ook een aantal dingen gedaan, zoals hulp voor een medisch onderzoek voor de blinde Julio, kleding en huishoudelijke sprullen voor een arm gezin, en natuurlijk hulp voor Mercedes, en voor de bouw van de kleuterschool!

De oude vlag werd opgehaald en toen, hebben wij de mooie nieuwe vlag te voorschijn gehaald om te hijsen terwijl de kinderen dan het volkslied zingen. het was heel bijzonder, want iedereen op straat bleef ook staan, een aantal brommertaxi,s stonden stil, en een aantal mensen die buiten op straat liepen ook, want het volkslied klonk en de vlag ging omhoog.

Vandaag gaan we bij Yeni in het klasje kijken en meedraaien met de les.

Gisteren hadden we een ontspannen zondag! Eerst kwam Mercedes naar ons toe, eindelijk, want ik had haar al een paar keer gebeld en haar steeds maar niet gesproken. Nu kon ik haar eindelijk het goede nieuws melden dat er 680 euro voor haar binnen is. Ze ging met de scooter naar haar werk, als kokkin had ze een klus om te koken op een verjaardagsfeest.

Daarna zijn we naar de Oud Katholieke kerk geweest om Pinksteren te vieren, en lazen we uit Handelingen 2 over de uitstorting van de Heilige Geest in de harten van de mensen. Iedereen die zijn hart opent voor Hem zal dat merken in zijn leven en de vreugde van Pinksteren in zijn hart ervaren.

De middag hebben Wilma en ik op verschillende lokaties doorgebracht. Wilma gaf blokfluitles en ik heb met een groep tieners van de kerk 3D kaarten gemaakt en dat was ontzettend leuk. Wilma heeft de kinderen weer een nieuw lied geleerd en dat is een lied wat we in NL kennen als Vader Jacob, maar dat kennen ze hier ook als kinderliedjes.

Ik weet niet of ik het als geschreven had, maar de kerk van Yeni is prachtig geworden en ze hebben ook zelf heeft veel geld geinvesteerd in nieuwe ramen, tegelvloer op het podium, alles is gestuct, behalve de zijkant van de kerk. Dat vinden ze minder belangrijk. Als er van de zomer een groep van 4YOU heen gaat kunnen we de kerk verder afschilderen en helpen met het leggen van de tegelvloer.

Morgen gaan we naar Samana en we vertrekken in de middag en zijn dan in de avond in Samana en dan gaan we woensdag een bootexcursie doen naar het eiland Caya Leventado waar de bounty reclame is opgenomen, dus dat zal prachtig zijn, met wuivende palmbomen en een azuurblauwe zee.

Hartelijke groeten,

Karin

• 20 Mei 2013 - 15:08

Joke Verrij:

Goed idee van Pieter v.d. Tang op het bericht van vorige week maandag!