Op bezoek bij gezinnen - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Op bezoek bij gezinnen - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij gezinnen

12 Mei 2016 | Dominicaanse Republiek, Baní

Beste allemaal,

Dank voor jullie giften. In ieder geval precies genoeg voor om nu het schoolgeld te betalen voor de kinderen die uit hele arme gezinnen komen. God zorgt altijd dat het goed komt, want het is elke bijzonder om te ervaren dat er precies binnenkomt wat er nodig is.

Als er nog bijkomt gaan we aan slag met de reparatie van het dak en de watertoevoer in de toiletten. Ook gaan we met het geld de schoolbankjes opkappen op het schooltje bij Yeni.

De laatste dag in Bani ben ik met Mercedes op de scooter naar de groenten en fruitmarkt geweest. Voor 10 euro een rugzak vol met broccoli, aardappels, wortels en bieten, en meloen , ananas en passievrucht, en citroenen om naar de ouders van Nina te brengen, omdat haar vader ziek is, en heel mager en opgezette klieren heeft in hals en bij zijn oren enorme bulten. Zij zijn in het ziekenhuis geweest voor onderzoek en sinds december heeft hij deze problemen en kan hij niet werken. Het gezin is het armste gezin in de wijk dat ik ken en het is echt heftig als je ziet dat de koelkast leeg is, en ze slapen op slechte matrassen van enkel schuimrubber en met gaten. Een zoon zit in de gevangenis, en dan loopt er nog een klein meisje rond van 1 jaar die van alles in haar mond steekt en zij is achtergelaten door haar ouders die haar niet wilen hebben.

Vanmiddag heb ik Jorge heel even gezien. Totaal heb ik hem 4x gezien. Vandaag kon ik achterhalen waar hij zich bevond en hij was in het ziekenhuis, omdat hij gisteren ziek is geworden. Diarree en hoge koorts en hij moest een aantal uren in het ziekenhuis blijven en heeft injecties gehad en allerlei onderzoeken. Morgen hoop ik dat het beter met hem gaat, en dat we samen naar Punta Cana kunnen vertrekken.

Allemaal de hartelijke groeten van iedereen uit Santa Rosa, en iedereen vraagt wanneer jullie weer komen voor een project van 4YOU.

Heel veel groeten,

Karin