Kinderen in Santa Rosa - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu Kinderen in Santa Rosa - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu

Kinderen in Santa Rosa

Blijf op de hoogte en volg

08 Maart 2020 | Nederland, Hilversum

Lieve vrienden,

Inmiddels ben ik alweer 3 weken terug uit de Dominicaanse Republiek en denk k aan de mooie tijd die ik daar mocht hebben bij Yeni in huis, en op weekend bezoek bij Ellen en Esdras in Santo Dominigo.

Wat heb ik weer veel fijne momenten mogen beleven ook samen met Jorge, mijn vriend. Helaas is hij één week nadat ik terug was in Nederland, overvallen, mishandeld, geslagen, en met messteken bijna van het leven beroofd, en zijn onze laptop, zijn telefoon, zijn verdiende geld, op brute wijze gestolen. In het ziekenhuis zijn zijn wonden gehecht, en nu is hij ondergedoken in een leegstaand huis en zijn kinderen zorgen voor hem. Het gaat beter met hem, en langzaam genezen de wonden.

Zelf ga ik verder met mijn missie in Santa Rosa en mocht ik in de 2 weken dat ik in de Dominicaanse Republiek was, weer lesgeven op de school in Santa Rosa en ook op de school in Santo Domingo. Prachtig om te zien hoe de kinderen zich ontwikkelen door goed onderwijs. De leraressen op de school hebben met hulp van stichting Badeloch onderwijskunde kunnen studeren en hebben een baan op de school.

Yeni en Yerfeni hebben de kans gekregen om te werken voor een alfabetiseringsproject van de overheid en geven les aan kinderen maar ook aan volwassenen die niet kunnen lezen en schrijven. Om dit werk te doen, zou het fijn zijn als er geld binnenkomt om het leslokaal te verbeteren en om tafels te maken, daar de huidige tafels aan vervanging toe zijn. Binnenkort zal hiervoor in mijn kerk een collecte gehouden worden, en giften mogen overgemaakt worden naar diakonie Regenboogkerk, rekeningnummer NL67RABO0373711816 ovv Santa Rosa.

Het plan is om in november naar de Dominicaanse Republiek te gaan, het liefst met een groep, en dan wil ik erbij zijn als Keila, gaat afstuderen voor onderwijskunde. En wellicht kunnen we helpen met leslokaal verbeteren en kinderwerk doen op de school.

Daarnaast willen zij in het jeugdcentrum een nieuwe start maken. Esdras heeft het werk dat hij daar deed overgedragen aan de nieuwe dominee, en deze wil graag dat stichting Compassion in Santa Rosa komt helpen. Daarvoor kunnen dan arme kinderen die vanuit deze stichting gesponsord worden, naar het jeugdcentrum komen voor bijbelsonderwijs en andere activiteiten die hen helpen bij hun ontwikkeling.

Vol nieuwe inspiratie om door te gaan met dit mooie werk in Santa Rosa, heb ik gekregen door er weer te zijn en midden in de wijk te logeren bij Yeni, en weer te voelen, hoe het leven daar is, in een arme wijk vol problemen als hoog aantal tienerzwangerschappen, veel werkeloosheid en criminaliteit.

Kinderen die nooit met vakantie gaan, en onder moeilijke omstandigheden leven, maar toch blij zijn en spelen met wat er wel is.

Heel veel groeten van iedereen uit Santa Rosa, van Mercedes, Yeni, Rafelo, Christina, Germania, Keila, Carolina, Yerfeni , Ebenezer, Gabriel, Esdras en Ellen,.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hilversum

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 189082

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: