Situatie in Santa Rosa & bezoek uit DomRep - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu Situatie in Santa Rosa & bezoek uit DomRep - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu

Situatie in Santa Rosa & bezoek uit DomRep

Blijf op de hoogte en volg

22 Juni 2020 | Nederland, Hilversum

Lieve allemaal,

Wat fijn dat jullie hebben geholpen om de school in Santa Rosa te ondersteunen! De € 1.000 is inmiddels ontvangen door de directeur en daarmee zijn de salarissen van het personeel van de school uitbetaald.

Inmiddels wordt er druk verbouwd aan de school. Het ministerie van onderwijs heeft gezegd dat de kleuters op de begane grond les dienen te krijgen en dus wordt nu de school toch dicht is, het lokaal van de kleuters naar beneden verplaatst. De waterzuiveringsinstalatie van de waterwinkel is verkocht, en daarmee wordt de verbouwing betaald van het kleuterklaslokaal op de begane grond en tevens komen er toiletten voor de kleuters, en die toiletten kunnen ook gebruikt worden als er kerkdiensten zijn.

Het zou geweldig leuk zijn, als er een paar mensen mee zou gaan in de zomer om de kleuterklas te schilderen. Als er iemand is, die mee wil om te helpen, dan hoor ik het graag!

Zelf denk ik echter dat veel mensen in Nederland vakantie zullen gaan houden, en daarom organiseer ik fietstochten door Hillywood. Je kunt je bij mij aanmelden voor deze tochten van 15 km, en kiezen voor een tocht van 10 of 20 km is ook mogelijk. Bij goed weer kan er gekampeerd worden in Tunesië, en het mini-zwembad is open bij tropische temperaturen. Tijdens de fietstochten laat ik jullie genieten van bos en hei (Goois Natuurreservaat) en van de bossen rond Lage Vuursche en ook een fietstocht rond de Loosdrechtse Plassen of naar Kortenhoef, of Naarden vesting behoort tot de mogelijkheden. Reserveer tijdig!

Vanaf 4 juli krijg ik 5 dagen bezoek uit Dominicaanse Republiek. De oudste zoon van Marisol, waar ik zelf vele keren heb gelogeerd, komt naar Nederland. Hij heeft een studiebeurs gekregen om in Sevilla civiele techniek te studeren, en heeft nu vakantie en komt 5 dagen naar Nederland. Mocht er iemand zijn, die hem wil ontmoeten, laat het mij weten.

De situatie in Santa Rosa, is dat er daar nog altijd veel beperkende maatregelen zijn; zo moet iedereen overal een mondkapje op en de school is nog dicht. Wel zijn de winkeltjes in de wijk weer open, en dat maakt dat ik graag de economie wil helpen, en jullie kunnen meehelpen.

Als je wat wilt geven, aan bijvoorbeeld je gastgezin, dan kun je wat bestellen in die winkeltjes. Zo is er een winkeltje met schoolartikelen, een winkeltje met serviesgoed, een kledingwinkeltje (zie foto) en een telefoonwinkel. Mocht je dat willen, en iemand bijvoorbeeld een cadeautje willen geven, laat het mij weten.

Hoe werkt dat dan? Je geeft aan mij door aan wie je wat wil geven, en dan bestel ik het in een van deze winkeltjes, en hoor je van mij wat het kost, en dan wordt het incl. cadeautasje bij degene bezorgt die jij wil verrassen.

In de wijk zijn er 2 jongedames, Sol en Yerfeni, die een kapsalon willen beginnen en de inventaris is er al, dus föhn, en allerlei zaken om te knippen en kappen, en vlechtjes te zetten. Het ontbreekt nog aan een deur, een raam en een houten wand, om de kapsalon aan huis vorm te geven. De begroting krijg ik nog, maar giften zijn al van harte welkom op rekeningnummer NL51 ASNB 0708 3102 49 tnv GK de Bruijn ovv gift kapsalon

Vanmiddag stonden er ineens 3 kinderen voor mijn deur...ze vroegen of ik een gift wilde geven voor de dieren. Ik vroeg of zij een collectebus hadden, maar die stond nog thuis. Vervolgens vroegen zij of ik een heitje-voor-een-karweitje had voor hen. Daarmee wilde ik hen wel helpen, en heb hen aan 't werk gezet om mijn zwembad schoon te maken. Ik heb een geweldig half uur gehad met deze 3 kinderen! Twee jongens en een klein zusje met een grappig brilletje op, en het gaf mij zoveel vreugde dat zij er waren. Voor mij waren het 3 engeltjes die mij kwamen helpen!

Het gaf mij het gevoel of ik een werkvakantie in Tuinesië aan het leiden was :-)

Hartelijke groeten,

Karin de Bruijn

  • 23 Juni 2020 - 08:51

    Irene:

    Wat een verhaal Karin! Leuk! Van mij moet je niet veel verwachten. Ik zit tot over mijn oren in het werk ( verven, verbouwen huisje en tuin werk) Echt een beetje te druk wel aso sorry. Maar jij bent echt goed bezig! Succes met alles. Lieve groet Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hilversum

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2024

Nieuwe plannen

23 Februari 2024

Nieuw avontuur kan beginnen

10 Februari 2024

Even naar de zon

08 Februari 2024

Inspiratiereis

17 Januari 2024

Overwinteren in Dominicaanse Republiek

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 190050

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: