Zondagmiddag in Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Zondagmiddag in Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Zondagmiddag in Santa Rosa

19 Mei 2013 | Dominicaanse Republiek, Baní

Lieve allemaal,

Zojuist hebben we heerlijk warm gegeten bij Sol, en samen met Esdras en Elen en hebben we met elkaar bijgepraat over ons tijd hier in Santa Rosa,

Gistermiddag heeft Elise zich bij ons gevoegd en we hebben een fijne en gezellige tijd met elkaar gehad. Zij gaat nu terug naar Santo Domingo en gaat daar een cursus Spaans doen en na 1 week gaat ze werken in verschillende bejaardenhuizen in DR als logopediste. Bijzonder omdat zij vorig jaar zomer voor het eerst in de DR was, en nu weer hier is, om te dienen en op haar eigen vakgebied mensen te onderwijzen, en te ondersteunen!

Gisteren zijn we met een groep naar IKEA geweest om praktische dingen te kopen voor een paar gezinnen en hebben we ook een aantal mensen uit de wijk meegenomen. Het was zo ontzettend heerlijk! Ook hebben we een ontmoeting gehad met Vera die hier in de DR de Nederlandse gevangenen begeleid en het was boeiend om haar verhalen te horen. Ze begeleid op dit moment 8 Nederlandse vrouwen die hier gevangen zitten vanwege drugshandel en 1 daarvan heeft 15 jaar gekregen, en zit nu 5 jaar vast.

Ook Ingrid en haar zus Astrid waren met ons in Santo Domingo, zij komen uit Samana en zijn familie van Esdras en Elen. Zij kwamen vrijdagavond al naar ons toe en ik heb hen ook 3 D kaarten leren maken.

Voor Mercedes is nu 505 euro binnengekomen en zat is super fijn, Morgen gaan we het aan haar brengen.

Groeten uit Bani,
Karin

• 20 Mei 2013 - 07:01

Gerda :

Fijn bericht Karin! En een hele goeie reis terug!!