Even naar de zon - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu Even naar de zon - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu

Even naar de zon

Blijf op de hoogte en volg

10 Februari 2024 | Nederland, Hilversum

Beste mensen,

Wat een voorrecht om in Nederland te wonen en te genieten van al het goede dat ons land biedt aan voorzieningen en mogelijkheden. Het is zo fijn dat ik zo snel werk gevonden heb op Schiphol en daar nu al weer ruim 1 jaar werk. Een dynamische omgeving tussen de reizigers en de vliegtuigen, en dat geeft mij elke dag veel vreugde.

Ook mag ik, in deze 2 jaar dat ik financiele ondersteuning krijg van het UWV ontdekken wat er nog meer bij mij past qua werk, dus vorig jaar heb ik met kinderen op een BSO gewerkt. Super leuk, om de kinderen uit school te halen en met hen te spelen, te knutselen, en dat alles in een unieke omgeving, want het was op een grote boerderij die helemaal was omgebouwd als kinderdagverblijf en buitenschoolse opvang. Een onvergetelijke ervaring waar ik met heel veel plezier aan terugdenk.

Vorig jaar heb ik ook mijn diploma als reisleidster gehaald en het was enerverend om met mensen met dezelfde passie in de klas te zitten en les te krijgen van ervaren reisleiders. Reizen is ook een grote passie van mij!

Zo lijkt het mij heerlijk om even naar de zon te gaan, en het liefst samen met anderen om zo de onkosten te kunnen delen. Hoe zou zo'n droomreis er dan uitzien voor mij? Met die gedachte werd ik vanmorgen wakker. Dus gelijk plannen maken, en enkel dat is al leuk.

Laat ik beginnen met het reisprogramma:

  1. Vliegreis vanaf Schiphol naar Punta Cana € 589
  2. 3 dagen in een appartement aan het strand in Bavaro om te relaxen € 150
  3. rondreis maken naar La Romana of naar Isla Saona met de boot en overnachten in Bayahibe € 75
  4. 2 dagen aan strand bij Boca Chica in hotel Tropical. Je kunt er waterfietsen of andere wateractiviteiten doen € 100
  5. dagtocht naar Santo Domingo om de historische oude binnenstad te bekijken € 50
  6. 2 daagse rondreis naar schiereiland Samana en Las terrenas naar de waterval El Limon € 200
  7. 4 dagen naar Bani om door proviciestadje te wandelen, en te zien hoe de Dominicaanse bevolking leeft. Mogelijkheden om bij Dominicaanse families op bezoek te gaan, de school te bezoeken en diverse kleine ondernemingen te bezoeken en ook kunnen we naar de zoutvlaktes bij Salinas. € 200
  8. Vliegreis Punta Cana naar Schiphol

De reis zou ook nog verlengd kunnen worden met een week met een reis naar het binnenland om de watervallen van Jarabacoa te bezoeken en naar Puerto Plata om daar met de kabelbaan naar de Botanische tuinen te gaan. Ook heb je vandaar een schitterend uitzicht over de haven van Puerto Plata.

Zo heerlijk om te dromen over nieuwe avonturen!

Hartelijke groeten uit Hilversum,

Karin de Bruijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hilversum

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 188835

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: