Hulp gevraagd voor gasfornuis - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Hulp gevraagd voor gasfornuis - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Hulp gevraagd voor gasfornuis

22 December 2016 | Dominicaanse Republiek, Baní

Lieve allemaal,

Rafaelo en Cristina en hun 7 kinderen hebben op iedereen die ooit in Santa Rosa is geweest en onvergetelijke indruk gemaakt, met hun gastvrije ontvangst in hun huisje. Hele lieve mensen en ik wil hen graag helpen, want zij hebben het niet breed.

Hij werkt als brommerchauffeur en is analfabeet, en Cristina zorgt voor de 7 kinderen. Nu is hun gasfornuis doorgebrand en koken zij op 1 pit. Zij wonen in een piepklein huisje, alle kinderen slapen in 1 slaapkamer op 2 stapelbedden. Het geld dat er verdient wordt gaat op aan 1e levensbehoeften, en medicijnen, en schoolgeld voor de kinderen. En Rafaelo heeft een andere motor gekocht op afbetaling omdat de oude, echt helemaal op was, en hij nog nauwelijks klanten had die zich door hem wilden laten wegbrengen. Hij stond altijd maar te wachten op de hoek op klanten. Om deze lening af te lossen heeft hij er nog een baantje bij genomen als nachtwaker in het weekend.

Hun gasfornuis is totaal zwart en doorgebrand, en echt aan vervanging toe. Ik wil hen graag helpen, maar mij lukt het nu even niet. Vandaag ben ik wezen kijken met Rafaelo bij 3 winkels en de prijzen varieren van 6000 tot 26000 pesos. We hebben een eenvoudige gasfornuis gezien voor 8900 pesos, ongeveer 180 euro. Als iemand zou willen helpen, dan zorg ik dat het gasfornuis er komt. Je mag het overmaken op rekeningnummer NL42INGB0005348620.

Hartelijke groeten,

Karin

• 23 December 2016 - 00:21

H. Verkade:

Hallo Karin.

Je kan nu een gasfornuis gaan kopen voor de familie
    Het geld staat op je rekening.
    Omdat het van de SHDR komt graag een keer een rekening sturen voor de adm. mag per mail.

m vr gr
    Hugo Verkade

• 23 December 2016 - 14:20

Adrienne:

Ik betaal het fornuis. Wat er over is, is voor het gezin met de groetjes van Adrienne. Ik denk inderdaad met hele positieve gevoelens aan hen terug. Geniet lekker, Karin.