Bouwen aan badkamers en vloer leggen en kinderwerk - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Bouwen aan badkamers en vloer leggen en kinderwerk - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Bouwen aan badkamers en vloer leggen en kinderwerk

24 Juli 2014 | Dominicaanse Republiek, Baní

Lieve vrienden, Regenbogers, en collega's,

Gisteren hadden we een produktieve werkdag en konden we bij nog een familie aan de slag met het aanleggen van een cementen vloer.

We hadden de taken en groepen goed verdeeld; Gea ging boodschappen doen met Roelof op de brommer, Hilco ging met een team bij de grote familie verder werken aan de badkamer, en Fokko ging met een team bij de blinde vrouw verder. Ikzelf ben eerst in de school geweest om met Elen te bespreken waar ze wat geschilderd wilde hebben en Leontine kreeg daarna daar de leiding.

Zelf ging ik met een team van 4 dames naar een nieuw lokatie om bij een gezin een cementenvloer aan te leggen. Het was 6 kruiwagens vullen met zand, daarna op de grond storten, 3 zakken van 50 kilo cement erbij, weer mengen en daarna een kuil maken en er water in doen. Hard werken maar wel samen met 2 andere Dominicanen en 1bouwleider in het huisje die het cement aan het egaliseren was. Daarna mocht ook Didi dit werk doen en datging super goed, ze had het helemaal in de vingers.

Na de warme maaltijd snel verder want de hele vloer moest gestort worden. Om half 3 ben ik gestopt en heeft Gea het overgenomen en ben ik mij gaan douchen om mij klaar te maken voor het kinderwerk in de kerk van Esdras. We hebben het verhaal van de bruiloft te Kanaan verteld en het werkje was een kleurplaat van 2 aankleedpoppetjes.

Na afloop van het kinderwerk ben ik met Roelof en Maartje een rondje door de wijk gaan lopen en zijn we bij 3 huisjes langsgeweest, eerst bij een oude dame ,waar we fruitsap hebben gedronken en heerlijk in de schaduw konden uitrusten, daarna bij Edy langs waar de 4 jongens slapen, en waar ik de nieuwe bedden heb gezien waar zij op slapen. En tot slot nog een ijsje eten bij Sol, onze kokkin.

Mercedes had voor ons empanadas gemaakt en de schaal was heel snel leeg. Daarna konden we bij Yeni onze was ophalen, want Yeni was om 4 uur opgestaan om al onze was te doen. Met de pick-up van David en Edwin gingen we daarna naar het park om een ijsje te eten. Heel erg leuk!

Nu is het ochtend en vandaag gaan we naar Santo Domingo.

Hartelijke groeten,

Karin

• 24 Juli 2014 - 23:18

Marja De Vries:

Pffff....ik krijg met de dag meer respect voor jullie.
    Wat werken jullie hard en wat hebben jullie al veel gedaan.
    En dat in die hitte.
    Jongens en meiden....ben trots op jullie allemaal.