Vol blijdschap - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu Vol blijdschap - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van karininbani - WaarBenJij.nu

Vol blijdschap

Blijf op de hoogte en volg

15 Oktober 2015 | Dominicaanse Republiek, Baní

Lieve allemaal,

Het is alweer donderdagmorgen als ik dit nieuwe reisverslag schrijf. Ik heb heel veel kunnen doen met de kinderen op de christelijke school Puertas Abieras, dat Open Poort betekent. En ook ben ik met de kinderen aan de slag geweest op het schooltje van Yeni. Ik heb cijfertekeningen met hen gedaan en gisteren met de kinderen van groep 3, heb ik 3D kaarten gemaakt.

Ook heb ik met Elen gesproken over de moeilijke financiele situatie van de school. Vorig jaar was het zo erg, dat Elen er mee wilde stoppen. De ouders kunnen vaak het schoolgeld, 10 euro per maand, niet betalen en daardoor kan Elen de leraressen hun salaris niet uitbetalen. Twee leraressen zijn vertrokken en ook de kleuterjuf heeft een andere baan waar zij meer verdient. De school heeft ook onderhoud nodig aan het gebouw, en de electriciteit moet ook betaald worden, 10000 pesos, 200 euro per maand voor het hele gebouw inclusief de kerk beneden. Het dak lekt en zo loopt er water in de school als het regent, en er moet een technische man bij komen, maar ja, de rekening kan dan weer niet voldaan worden. Elen heeft gevraagd of er in Nederland mensen zijn, die de school maandelijks willen gaan ondersteunen. Mocht jij dat willen doen, dan hoor ik dat heel graag!

Mijn hart is vol blijdschap omdat ik de liefde van mijn leven hier in Bani heb ontmoet. Ik ken deze man al veel langer uit de tijd dat ik hier woonde in 2001 en hij heeft ook meegeholpen in 2000 bij de bouw van het jeugdcentrum in Santa Rosa. Sinds augustus hebben we veel met elkaar gebeld en afgelopen maandag heb ik hem voor het eerst weer ontmoet na lange tijd. We hebben het goed samen en het is ontzettend leuk om met hem te praten. Hij heeft een eigen bedrijf en is schilder en decorateur. Hij maakt prachtige schilderingen op de plafonds en ornamenten die je hier veel ziet in de huizen en duurdere hotels.

Hartelijke groeten van iedereen hier uit Santa Rosa.

Groeten, Karin

  • 15 Oktober 2015 - 15:47

    Petra:

    Wow, de liefde van je leven ontmoet... het is je van harte gegund. We moeten snel afspreken als je terug bent! KJ en ik zijn heel benieuwd :). Nog een goede tijd in de DR.

  • 15 Oktober 2015 - 16:29

    Annie Verrips:

    Wat fijn voor je!!! En leuk om je verhaal weer te lezen.

  • 15 Oktober 2015 - 16:47

    Sandra:

    leuk hoor, geniet ervan, je hebt het verdiend!!

  • 15 Oktober 2015 - 18:57

    Adriana:

    Goed nieuws Karin, fijne tijd nog!!

  • 15 Oktober 2015 - 19:48

    Pieter Van Der Tang:

    Wat ontzettend leuk voor je. Geweldig. Geniet er van!!!

  • 15 Oktober 2015 - 19:53

    Itie:

    Ha die Karin,
    Wat een prachtig mooi nieuws voor je, het is je meer dan van harte gegund! Geniet van je tijd in de DR en vooral ook van elkaar!

  • 15 Oktober 2015 - 20:42

    Nellie:

    Je bent weer helemaal thuis hè?
    Nog een fijne tijd en groeten aan alle bekenden.

  • 15 Oktober 2015 - 23:23

    Tessa Van De Burgt :

    Wauw Karin wat een ontzettend mooie verhalen en fijn dat je de liefde hebt gevonden! Erg leuk voor je! Goede tijd daar! Groetjes Tessa

  • 16 Oktober 2015 - 08:14

    Elles:

    Wauw Karin, wat ontzettend fijn voor jullie!! We hebben de foto even bekeken en ik vind dat hij een erg lief gezicht heeft. Zo geweldig voor je! Dus de vonk is nu helemaal over gesprongen? Geniet nog even lekker daar, het is zo goed om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt. Helemaal super! Liefs, Elles

  • 16 Oktober 2015 - 08:31

    Dineke:

    he Karin, wat een mooie berichten. Fijn dat je het daar zo goed hebt. bijzonder hoor!

  • 16 Oktober 2015 - 09:34

    Esther :

    K A R I N!!!

    Wat een nieuws!!!

    8-0 ik heb gelijk Mirjam geroepen...
    Toen ik de titel las schoot 't me al in gedachten.

    Wat een prachtig nieuws, wat heerlijk voor je!
    Dat er maar een zalige tijd voor je mag liggen.

    Alle goeds.

    Bless,
    Es.

  • 16 Oktober 2015 - 13:08

    Tonja:

    Karin wat super leuk voor jullie! gefeliciteerd!

  • 16 Oktober 2015 - 13:22

    Ria:

    Meid, wat een geweldig nieuws. Het is je van harte gegund.

  • 16 Oktober 2015 - 17:03

    Linda:

    Wat een nieuws! Heel veel geluk samen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Baní

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 189180

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 21 Augustus 2010

Dominicaanse Republiek / Ecuador

Landen bezocht: