Dank voor giften voor schoolpakketjes - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu Dank voor giften voor schoolpakketjes - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu

Dank voor giften voor schoolpakketjes

06 Oktober 2020 | Nederland, Hilversum

Beste allemaal,

Inmiddels zijn de schoolmaterialen gekocht en de directrice van de christelijke school in Santa Rosa heeft er pakketjes van gemaakt en die zijn verdeeld in de wijk aan ongeveer 25 schoolkinderen.

Super bedankt iedereen die hieraan heeft bijgedragen :-)

Nu kunnen de kinderen starten met het leren van allerlei vaardigheden die hen helpen zich verder te ontwikkelen.

Inmiddels gaat het ook goed met de studenten in Santa Rosa, en ondanks de beperkingen vanwege het Corona virus zijn Ebenezer, Dorka en Keila dit jaar afgestudeerd, in ICT en onderwijskunde :-)

Prachtig resultaat :-) Nu de 3 andere studenten nog; Gabriel (boekhouding) Jorge Luis (ICT) en Wilmania (psychologie). Giften zijn altijd van harte welkom bij de stichting die deze studenten helpt met hun studiekosten: Stichting Badeloch Bankrekeningnummer NL28 INGB 0000 3262 12 met vermelding Studenten Dominicaanse Republiek of met vermelding van de naam van de desbetreffende student.

Zelf heb ik regelmatig contact met de mensen in de Dominicaanse Republiek. Yeni is weer gestart met haar schooltje aan huis en 3 kinderen krijgen les in lezen, schrijven en rekenen. Zij heeft al vele kinderen geholpen met hun ontwikkeling en dat is mooi om te zien! Ook Yerfeni assisteert regelmatig haar moeder met dit mooie werk. Zij is inmiddels hersteld van het Corona virus en had lichte klachten.

Met Jorge en mij gaat het goed. Jorge heeft nog een operatie nodig om zijn verwondingen te herstellen. Hij heeft pijn met kauwen, omdat zijn kaken niet meer op elkaar passen door de ernstige steekpartij op 16 februari. Hij is maanden uit de running geweest en kan nu weer werken, als hij tenminste werk vindt, omdat het moeilijk is als kleine zelfstandige ondernemer om werk te vinden op dit moment. Financieel spring ik bij, zoveel als mogelijk is. De dader van de steekpartij is opgepakt en zit nog altijd vast. Er is een rechtzitting geweest maar tot een veroordeling is het nog niet gekomen.

Het plan was aanvankelijk dat ik in oktober naar de Dominicaanse Republiek zo gaan om Jorge te helpen met Nederland leren voor zijn inburgeringsexamen, maar nu met alle Corona beperkingen heb ik deze reis vooruit geschoven naar november.

Hartelijke groeten,

Karin de Bruijn