Nieuw jaar vol inspiratie en geluk - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu Nieuw jaar vol inspiratie en geluk - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu

Nieuw jaar vol inspiratie en geluk

06 Januari 2019 | Nederland, Hilversum

Lieve vrienden,
Met grote blijdschap deel ik jullie mede dat 2 studenten afgelopen oktober cum laude zijn geslaagd. Het is en blijft een bijzonder gevoel dat jullie daaraan mee hebben mogen werken. Carolina, de dochter van brommerchauffeur Rafelo, is cum laude afgestudeerd in onderwijskunde en Dermi, die haar man het kapperszaakje had bij Yeni in haar huis, is magna cum laude afgestudeerd in verpleegkunde.
Het is zo mooi om anderen te helpen en vooral veel belovende jonge studenten! Nu kunnen er weer 2 andere studenten bij om een studie te volgen en 1 daarvan is Wilmania, de dochter van onze kokkin Germania...je weet wel die van die overheerlijke gefrituurde kip maakt, zij gaat in januari starten met haar studie klinische psychologie aan de universiteit UFhec in Bani. Ook de broer van Nina, heb ik aangemeld bij het Badeloch Fonds en hij moet nog 2 jaar ICT studeren aan dezelfde universiteit als waar ook Ebenezer, de zoon van Yeni, studeert.

En komend jaar hoopt Genesis, de dochter van Emilia, af te studeren in onderwijskunde en zij geeft al les op de school in Santa Rosa, die wij boven de kerk hebben gebouwd met stichting 4YOU.

Een ieder die komend jaar deze studenten wil helpen met het voortzetten van hun studies, vraag ik om een bijdrage over te maken naar stichting Badelochfonds, rekeningnummer NL28INGB0000326212 ovv studenten dominicaanse republiek of met een naam als je een specifieke student wilt ondersteunen.

De namen van de studenten zijn:
Tania, studeert onderwijskunde, haar roepnaam is Keila.
Genesis, studeert onderwijskunde.
Dorka, studeert onderwijskunde, is de zus van Paola.
Ebenezer, studeert ICT, en hoopt dit jaar met zijn afstudeerscriptie te starten.
Jorge Luis, studeert ICT, en hij zit in 2e studiejaar.
Wilmania, gaat in januari starten met klinische psychologie
Charles, de broer van Nina, hoopt in mei zijn studie ICT weer op te pakken

De kosten bedragen 250 euro per maand voor al de bovengenoemde studenten. Help je mee?

Wat kan ik nog meer vertellen over Santa Rosa en het leven van de mensen daar? Dat Ellen en Esdras nu in Santo Domingo werken en al hun werk in de kerk en school in Santa Rosa hebben overgedragen aan een nieuwe pastor.

Yeni is naast de alfabetiseringslessen aan kinderen ook gestart met lessen aan volwassenen die niet kunnen lezen en schrijven. Mooi om te zien hoe zij haar talenten blijft inzetten.

Eigenlijk wordt het tijd dat ik zelf weer eens naar Santa Rosa ga, om met mij eigen ogen te zien, hoe het met iedereen is. Helaas zit dat er financieel even niet in voorlopig, doordat ik teveel heb uitgegeven aan hulp aan Jorge, om te ondersteunen in de zorg voor zijn 5 kinderen en zijn levensonderhoud en te zorgen dat hij de huur kon betalen, omdat hij als kleine ZZP-er nauwelijks genoeg werk had en ik steeds medelijden had met zijn situatie. Nu is het tijd om mijn financien op orde te krijgen en weer een stabiele situatie te creeëren.

Rosa, de dame uit Tenerife, die ik ken vanuit de kerk in Punta Cana, werkt nog altijd in een hotel in Amsterdam en gisteren is haar man uit Santo Domingo, overgekomen en blijft tot 1 februari.

Nina komt 10 januari weer naar Nederland, als zij haar 1e sollicitatie gesprek heeft gehad in een ziekenhuis in Noord-Frankrijk. Zij is vanaf 14 november tot 26 december bij mij in huis geweest om te werken bij diverse gezinnen om kinderen Spaans te leren of om huishoudelijk werk te doen. Zij mag nu in Frankrijk blijven omdat zij haar examen heeft gehaald en kan zo werkervaring opdoen en na een paar jaar wil zij terug naar de Dominicaanse Republiek om haar kennis in te zetten in een ziekenhuis daar en tevens om weer bij haar familie te zijn.

Iedereen wens ik een gezegend nieuwjaar toe.

Hartelijke groeten,

Karin

• 06 Januari 2019 - 13:30

Kijk op www.badelochfonds.nl voor meer info