Maak het verschil voor broer van Nina - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu Maak het verschil voor broer van Nina - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van karininbani - WaarBenJij.nu

Maak het verschil voor broer van Nina

15 December 2018 | Nederland, Hilversum

Lieve vrienden,
Sinds oktober is Nina bij mij in huis en heeft op bijzondere wijze werk gekregen als Au Pair, en daarnaast helpt zij in de huishouding bij mensen en geeft bijles Frans en Spaans.Het goede nieuws is, dat zij haar examen heeft gehaald. Van de 700 buitenlandse studenten heeft zij een plaats weten te bemachtigen in een ziekenhuis en kan nu gaan solliciteren.
Nu zij bij mij logeert, hoor ik allerlei indrukwekkende verhalen. Zo ook over haar broers die vanwege geldgebrek niet hebben kunnen studeren. Deze 3 broers zijn ook pientere intelligente jongens, maar haar vader kon niet alle kinderen laten studeren. De jongste broer heeft de lagere school niet afgrmaakt en zit op dit moment in de gevangenis, de op een na jongste heeft middelbare school niet kunnen afmaken, want hij moest de kost gaan verdienen toen de vader van Nina overleed 2 jaar geleden. Ook Nina haar oudste broer moest zijn studie vanwege geldgebrek afbreken.
Het zou fantastisch zijn als hij verder kan gaan met zijn studie ICT, als systeem ingenieur. Komende week ga ik hem aanmelden bij het Badeloch fonds, het zou mooi zijn als hij 1 januari zou kunnen starten. Dat kan als hij voor 21 december zich inschrijft, en de kosten betaald, 189 euro, die er nog openstaan.Daarna zal het maandbedrag voor zijn studie ongeveer 90 euro zijn. Maak het verschil voor de broer van Nina.

Hartelijke groeten,

Karin